با این ترفندها ساعت رولکس اصل بخرید نه فیک !

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رولکس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های تولید ساعت مچی لوکس در دنیا شناخته می‌شود.

با این ترفندها ساعت رولکس اصل بخرید نه فیک !

راهنمای تشخیص ساعت رولکس فیک

 رولکس نشان‌دهنده وضعیت مالی صاحب آن است و به همین علت، هر ساله تقاضای زیادی برای خرید این ساعت لوکس وجود دارد. محبوبیت زیاد ساعت رولکس و قیمت بالای آن، مانند ساعت امگا و ساعت مردانه رومانسون، باعث تولید ساعت‌ های کپی این برندها شده است و راه تشخیص ساعت رولکس اصل از تقلبی هم دشوارتر می‌شود. اگر قصد خرید ساعت مچی رولکس اصل را دارید این مقاله را در الیت برای آشنایی بیشتر شما پیشنهاد می‌کنیم.

ساعت رولکس اصل در مقابل تقلبی (های کپی)

در مطلب روش تشخیص ساعت اصل از تقلبی، به بررسی راه‌هایی پرداختیم به شما برای شناختن ساعت های تقلبی کمک می‌کند. اما در اینجا می‌خواهیم به طور تخصصی به بررسی ساعت های فیک و اصلی رولکس بپردازیم.

شرکت Bobs Watches، بیش از 30 سال است که ساعت رولکس های کپی یا غیر اصل تولید می‌کند. با توجه به ارزان بودن قیمت ساعت رولکس های کپی و استفاده از جواهرات تقلبی، متاسفانه عده‌ای فریب می‌خورند و بهای یک ساعت رولکس اصل را برای یک ساعت های کپی پرداخت می‌کنند.

بیشتر ساعت‌های تقلبی رولکس، ساخت چین هستند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که تولید آن، در سرتاسر آسیا در حال گسترش است. قیمت ساعت رولکس های کپی معمولا بین 25 تا 200 دلار است و کیفیت آن در سال‌های گذشته، به‌صورت زیادی افزایش پیدا کرده است. اهداف اصلی ساعت‌های تقلبی، مجموعه مدرن و لوکس Rolex DateJust و Rolex Submariner می‌باشد.

از کجا ساعت رولکس اصل بخریم؟

برای خرید ساعت رولکس اصل چند راه مطمئن وجود دارد که مهم‌ترین آن به شرح زیر است:

خرید آنلاین رولکس از نمایندگی‌های رسمی آن

خرید از فروشگاه‌های معتبر

خرید آنلاین رولکس از نمایندگی‌های رسمی آن

یکی از راه‌های مطمئن‌ خرید ساعت رولکس، خرید آنلاین یا حضوری از نمایندگی‌های این شرکت است که با مراجعه به سایت رسمی رولکس با نام Rolex.com، با انتخاب کشور خود می‌توانید به این نمایندگی‌ها دسترسی داشته باشید.

آیا نمایندگی رولکس در ایران وجود دارد؟

با جستجو در سایت رسمی رولکس با نام Rolex.com، مشاهده خواهید کرد فقط نمایندگی رولکس اصل در تهران، فروشگاه جواهری می‌باشد که در دو نقطه از شهر تهران واقع شده است. بنابراین رولکس در ایران، فقط در شهر تهران دارای نمایندگی رسمی است.

آیا از فروشگاه‌های آنلاین مانند Ebay یا Craigslist می‌توانیم ساعت رولکس اصل بخریم؟

وب سایت‌های معروفی مانند Ebay یا Craigslist، تنها واسطه‌های قدرتمندی هستند که فروشندگان و خریداران را به هم نزدیک می‌کنند و به هیچ وجه تعهدی در مورد فیک بودن ساعت‌ ندارند. بنابراین خرید از این فروشگاه‌ها را به شما توصیه نمی‌کنیم.

یکی دیگر از راه‌های خرید ساعت مچی مردانه و زنانه رولکس اصل، خرید آن از فروشگاه‌های معتبری است که آن ها را می‌شناسید. این فروشگاه‌ها ضمانت‌نامه رسمی به شما می‌دهند و با مراجعه به آن‌ها از روی ظاهر این فروشگاه‌ها متوجه اعتبار آن‌ها خواهید شد. به‌طور کلی، بهترین راه خرید ساعت رولکس اصل، خرید آن تنها از فروشگاه‌هایی است که در سایت رسمی رولکس به آن‌ها اشاره شده است.

مهم‌ترین راه‌های تشخیص ساعت رولکس اصل از تقلبی به شرح زیر است:

مشاهده کیفیت ساعت

وزن پائین ساعت‌های فیک

استفاده از لنز Cyclops روی کریستال تقویم

مشاهده سریال ساعت رولکس

پشت فلزی ساعت رولکس

حکاکی در پشت ساعت

حرکت تیک تاکی ساعت

حک لوگو رولکس بر روی ساعت 6

مشاهده کیفیت ساعت

رولکس، به تولید ساعت‌های با کیفیت مشهور است و همیشه از بهترین قطعات در تولید ساعت‌های خود استفاده می‌کند. به طور مثال، رولکس برای تولید بدنه ساعت‌های خود از بهترین فولاد روی زمین با نام Oystersteel (فولاد ضد زنگ L904) استفاده می‌کند که بیشترین مقاومت را در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارد. بنابراین اگر با مشاهده قطعات یک ساعت مچی، حتی یک مورد را با کیفیت پائین مشاهده کردید، مطمئن باشید که آن ساعت، یک رولکس فیک است.

وزن پائین ساعت‌های فیک

ساعت رولکس اصل، به دلیل استفاده از بهترین قطعات در آن، به طور معمول از وزن بیشتری نسبت به ساعت‌های تقلبی برخوردار است. بنابراین اگر با ساعتی مواجه شدید که وزن کمی دارد، به اصل بودن آن شک کنید.

استفاده از لنز Cyclops روی کریستال تقویم

لنز Cyclope روی شیشه تقویم، در ساعت‌های رولکس اصل باعث می‌شود تا زمانی‌که به تقویم ساعت نگاه می‌کنید، عدد آن 2.5 برابر بزرگ شود و همه حباب کریستال را پر می‌کند. اگر با مشاهده تقویم، عدد آن بزرگ نشد در فیک بودن ساعت رولکس شک نکنید.

مشاهده سریال ساعت رولکس

یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از اصل بودن رولکس، مراجعه به شماره‌ سریال ساعت است. شماره سریال و مدل روی یک رولکس اصل به صورت عمیق حک می‌شود که در نور می‌درخشد. برعکس، اعداد موجود در بسیاری از ساعت‌های جعلی به دلیل روند علامت گذاری با کیفیت پایین، معمولاً از نقاط ریز ضعیف تشکیل شده اند که در بسیاری از نقاط آن، خوانایی لازم را ندارند.

نکته دیگر قابل ذکر این است که جعل کنندگان معمولا از شماره مرجع و سریال یکسان در بسیاری از ساعت‌های فیک استفاده می‌کنند که دارای معنای خاصی نیستند. همه ساعت‌های اصلی رولکس باید دارای شماره‌های مرجع باشند که با مدل‌ها و تنظیمات خاص آنها مطابقت داشته باشد. در واقع هر ساعت تولید شده رولکس دارای شماره سریال منحصر به فرد خود می‌باشد.

توجه به پشت فلزی ساعت رولکس برای تشخیص اصل بودن آن

توجه داشته باشید، به استثنای چند مدل بسیار کمیاب که در دهه 1930 تولید شده‌اند، رولکس، ساعت‌های خود را هرگز به صورت پشت شیشه‌ای تولید نمی‌کند و همه ساعت‌های آن دارای پشت فلز هستند. بنابراین مراقب ساعت‌های فیک پشت شیشه‌ای باشید و در صورت مشاهده، حتما به اصل بودن آن شک کنید.

حکاکی در پشت ساعت

به غیر از چند مدل محدود، مانند مدل‌های میلگاوس، کومکس (Comex) و ساعت‌های نظامی، درپوش ساعت‌های رولکس بدون حک شدگی هستند که باعث می‌شود تا به راحتی ساعت فیک را از اصل تشخیص دهید.

حرکت تیک تاکی ساعت

حرکت تیک تاکی ساعت بدلیل آن است که موتور ساعت کوارتز می‌باشد. این در حالی است که تقریبا همه ساعت‌های تولیدی رولکس دارای موتور مکانیکی هستند. بنابراین اگر در لحظه خرید ساعت مچی مردانه برند رولکس و یا ساعت رولکس زنانه قیمت بالا، متوجه حرکت تیک تاکی ساعت شدید مطمئن باشید که یک ساعت فیک را در دست گرفته‌اید.

حک لوگو رولکس بر روی ساعت 6

از سال 2002، رولکس لوگو تاج خود را روی شیشه در موقعیت ساعت 6 طراحی کرد. این لوگو تنها با قرارگیری در زیر نور دیده می‌شود و ساخت جعلی صحیح آن، تقریباً غیرممکن است. این علامت‌گذاری یک مشخصه مهم برای ساعت‌های اصل رولکس از سال 2002 به بعد می‌باشد.

 

 

راهنمای تشخیص ساعت رولکس فیک

 

کیفیت پایین ساعت رولکس فیک

وزن پایین ساعت رولکس فیک

استفاده از لنز Cyclops روی کریستال تقویم

مشاهده سریال ساعت رولکس

پشت فلزی ساعت رولکس

حکاکی در پشت ساعت

حرکت تیک تاکی ساعت

حک لوگو رولکس بر روی ساعت 6

کیفیت بسته‌بندی

ضد آب بودن

استفاده از فونت واضح و یکنواخت

حرکت عقربه ثانیه شمار ساعت

راهنمای تشخیص ساعت رولکس فیک

کیفیت بسته‌بندی

بسته‌بندی ساعت‌های این برند باید دارای نام و لوگوی رولکس باشد. همه چیز ازجمله بسته‌بندی در ساعت رولکس باید ظریف، باوقار و بی‌نقص باشد. ساعت باید در یک جعبه جواهرات خوب، به همراه پایه‌ای برای نگه داشتن ساعت روی آن عرضه شود.

بیشتر بسته‌بندی‌های رولکس حاوی گواهی اصالت، دفترچه راهنما و مدارک گارانتی 5 ساله هستند.

اگر ساعت شما هیچ یک از این موارد را ندارد، ممکن است اصل نباشد.

تشخیص ساعت رولکس فیک از روی کیفیت بسته‌بندی

ضد آب بودن

یکی دیگر از راه‌های تشخیص ساعت رولکس فیک از اصل، بررسی ضد آب بودن آن است. تمامی ساعت‌های رولکس ضد آب هستند برای تست این موضوع، یک فنجان را از آب پر کنید، ساعت را برای چند ثانیه داخل فنجان فرو ببرید و آن را بیرون بیاورید. ساعت باید به خوبی به کار خود ادامه دهد و آب داخل صفحه نباشد.

رولکس در واقع اولین قاب ساعت ضد آب در تاریخ را تولید کرد. این قاب که Oyster نام دارد تا به امروز استفاده می‌شود.

ساب مارینر تنها ساعت رولکس است که برای استفاده در آب‌های عمیق طراحی شده است - در حالی که رولکس‌های دیگر فقط در حمام یا استخر خوب هستند و ممکن است در شرایط آبزی جدی‌تر نشت کنند.

نحوه‌ی تشخیص ساعت رولکس فیک از روی ضد آب بودن آن

استفاده از فونت واضح و یکنواخت

این مورد از راهنمای تشخیص ساعت رولکس فیک، در مورد نوشته‌های روی صفحه ساعت است. تمام حروف روی صفحه ساعت رولکس باید ظاهری کاملا واضح داشته باشند. همچنین باید در مرکز و بدون فواصل متناقض، تار، لکه‌ها یا غلط املایی قرار بگیرند. یکی از راه‌های تشخیص فیک بودن، نشت جوهر است که ناشی از به‌کارگیری روش‌های چاپ ارزان است.

از Air King گرفته تا Yachtmaster، ساعت‌های رولکس دارای سبک فونت ثابتی هستند که مختص این برند است. تغییرات در سبک نشانه خوبی برای تقلبی بودن ساعت است. اندازه فونت ممکن است کمی متفاوت باشد، زیرا به قطر صفحه بستگی دارد که در رولکس‌های زنانه می‌تواند به 24 میلی‌متر و در مدل‌های مردانه به 44 میلی‌متر برسد.

هنگام بررسی فونت روی رولکس مورد نظرتان، آن را با تصاویر معتبر همان مدل مقایسه کنید.

استفاده از فونت واضح و یکنواخت برای تشخیص ساعت رولکس فیک

حرکت عقربه ثانیه شمار ساعت

یکی دیگر از موارد مهم در تشخیص ساعت رولکس فیک و اصل، عقربه ثانیه شمار است. اگر عقربه ثانیه شمار حرکت تندی داشته باشد، ساعت رولکس تقلبی است؛ زیرا این حرکت تند به معنای حرکت مکانیکی مبتنی بر کوارتز است، اما کمپانی رولکس هیچ ساعت کوارتزی تولید نمی‌کند.

توجه به حرکت عقربه ثانیه شمار برای تشخیص ساعت رولکس فیک

دلایلی که چرا نباید رولکس تقلبی بخرید

خرید یک رولکس تقلبی می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد. رولکس‌های فیک معمولا بسیار ارزان‌تر از رولکس واقعی هستند و این امر می‌تواند داشتن رولکس را برای عموم مردم در دسترس تر کند. بااین‌حال، دلایل بسیار خوبی وجود دارد که چرا نباید رولکس تقلبی بخرید که در این بخش از راهنمای تشخیص ساعت رولکس فیک به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

کیفیت پایین ساعت‌های رولکس تقلبی

وقتی یک رولکس تقلبی می‌خرید، نباید انتظار کیفیت بالا را داشته باشید. اگرچه ممکن است رولکس‌های فیک از نظر ظاهری شبیه به رولکس‌های اصلی باشند، ما جعل ساخت و ساز و مکانیزم آن‌ها سخت خواهد بود. شرکت رولکس روی متریال، طراحی و ساخت سرمایه‌گذاری زیادی می‌کند.

زمان‌بندی رولکس تقلبی چندان دقیق نیست؛ بنابراین با خرید نوع فیک این ساعت باید زمان و هزینه زیادی را صرف تعمیر کنید. همچنین برخی از ساعت‌های رولکس تقلبی، از موادی ساخته شده‌اند که می‌توانند در پوست‌های حساس باعث واکنش‌های آلرژیک شوند.

کیفیت پایین ساعت‌های رولکس فیک

به سرقت رفتن اطلاعات شما هنگام خرید از وب سایت‌های فیک

ساعت‌های رولکس فیک اغلب در وب سایت‌های فیکی فروخته می‌شوند که در آن‌ها ممکن است از شما خواسته شود اطلاعات شخصیتان را وارد کنید. اگر توجه نکنید وب سایتی که در آن هستید ایمن است یا خیر، ممکن است اطلاعات کارت اعتباری خود را به فروشنده تقلبی بدهید.

این می‌تواند منجر به از دست دادن پول و کلاه‌برداری از کارت اعتباری شود. در موارد شدید، ممکن است تجربه سرقت هویت خود را داشته باشید.

ساعت رولکس فیک

لطمه وارد کردن به شهرت خود

ساعت‌های رولکس اصل توسط کلکسیونرها و دیگر متخصصان به راحتی قابل تشخیص هستند. ممکن است یک فرد معمولی در خیابان متوجه نشود که شما رولکس تقلبی در دست کرده‌اید، اما کلکسیونرها و متخصصان سریع متوجه می‌شوند و اعتبار شما آسیب می‌بیند.

داشتن شهرت قوی در جامعه بسیار مهم است. فهمیدن داشتن ساعت تقلبی باعث خجالت در جامعه می‌شود و سایرین در جامعه شما را جدی نمی‌گیرند.

روش تشخیص ساعت رولکس اصل از فیک

هدر رفتن پول شما

اگرچه ساعت‌های رولکس تقلبی دارای قیمت‌های متفاوتی هستند، اما به هر حال هیچ رولکس تقلبی ارزش صرف هزینه را ندارد. رولکس روی فناوری‌ها و طراحی‌هایش سال‌ها تحقیق کرده است، ساعت‌هایش ضد آب هستند و همچنین از بهترین متریال در ساخت آن‌ها استفاده شده است.

ساعت‌های تقلبی رولکس به اندازه ساعت‌های اصلی دوام نمی‌آورند. همچنین ضد آب نیستند یا هیچ مقاومتی در برابر آب ندارند؛ به این معنا که صفحه ساعت بعد از اولین قرار گرفتن در معرض رطوبت یا آب به خطر می‌افتد.

ساعت رولکس فیک چه تاثیری در استایل ما دارد؟

خرید یک رولکس تقلبی همچنین حس موفقیتی که در خرید به وجود می‌آید را از بین می‌برد. بسیاری از دارندگان رولکس برای خرید ساعت خود پس‌انداز می‌کنند یا برای جشن گرفتن یک رویداد بزرگ زندگی مانند ازدواج، بچه‌دار شدن یا گرفتن یک ترفیع بزرگ، یک مدل خاص خریداری می‌کنند. با خرید یک رولکس تقلبی، علاوه بر اینکه پولتان را هدر داده‌اید، ممکن است دیگر حس شادی هنگام نگاه کردن به ساعت نداشته باشید و میراث ارزشمندی نیست که بتوانید آن را به نسل بعدی منتقل کنید.

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما