آشنایی با انگشتر نشان و حلقه نامزدی

طلا و جواهر اقتصاد 100 : یکی از رسوم جالب در کشور ایران، استفاده از انگشتر نشان است.

آشنایی با انگشتر نشان و حلقه نامزدی

آشنایی با انگشتر نشان

 زمانی که خانواده داماد، موفق به دریافت پاسخ مثبت اولیه از خانواده عروس می‌شوند، با خرید انگشتر نشان و هدیه دادن آن به عروس، این پیوند را رسمی‌تر و محکم‌تر می‌کنند. در حقیقت این انگشتر را می‌توان اولین هدیه‌ای دانست که داماد به عروس می‌دهد. نباید فراموش کنید که انگشتر نشان با حلقه نامزدی متفاوت است.

در زمان انتخاب انگشتر نشان، باید توجه داشت که این انگشتر تک نگین بوده و از جنس طلا باشد. این انگشتر در دست راست عروس قرار می‌گیرد. نکته دیگر اینکه انگشتر نشان مختص به عروس بوده و داماد آن را نخواهد داشت.

معرفی حلقه نامزدی

حلقه نامزدی یا حلقه ازدواج، پس از خوانده خطبه عقد، در دست عروس و داماد قرار می‌گیرد. این حلقه به صورت ست برای زوج جوان خریداری شده و توسط هر دو آن‌ها انتخاب می‌شود. فلسفه و پیام حلقه نامزدی ساده، به معنای همیشگی بودن و پایداری عشق میان دو طرف است. در حقیقت این حلقه‌ها را می‌توان نمادی از پیمان با هم بودن در شادی و سختی دانست.

ویژگی‌های حلقه نامزدی چیست؟

به تازگی زوج‌های جوان حلقه نامزدی را به شکل دایره‌ای و با طلا سفید انتخاب می‌کنند. این در حالی است که عده‌ای دیگر به دنبال حلقه‌هایی پرنگین می‌گردند. در هر حال، این یک انتخاب سلیقه‌ای است؛ پس نیازی نیست تا خود را به معیاری خاص محدود کنید. لازم به ذکر است، از آنجایی که در دین اسلام، طلا برای مردان حرام است، می‌توان حلقه نامزدی را از جنس پلاتین و نقره خریداری کرد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما