معرفی 3 سنگ که زندگی اردیبهشتی ها را تضمین می کند

طلا و جواهر اقتصاد 100 : جالب است بدانید که در طول تاریخ اغلب این سنگ را با یشم سبز اشتباه می‌گرفتند. این در حالی‌است‌ که ترکیب شیمیایی این دو سنگ کاملاً با هم متفاوت است.

معرفی 3 سنگ که زندگی اردیبهشتی ها را تضمین می کند

آونتورین سنگ متولدین ماه اردیبهشت

آونتورین نوعی از کوارتز نیمه‌شفاف است که ذرات کروم موجود در آن باعث ایجاد رنگ سبز سنگ می‌شود. البته آونتورین در رنگ‌های قهوه‌ای، قرمز و نقره‌ای نیز ممکن است وجود داشته باشد که به خاطر ذرات معدنی متنوع آن است. آونتورین در بسیاری از نقاط جهان همانند تبت، هند، شیلی و برزیل، اسپانیا و روسیه و دیگر کشورها یافت می‌شود. جالب است بدانید که در طول تاریخ اغلب این سنگ را با یشم سبز اشتباه می‌گرفتند. این در حالی‌است‌ که ترکیب شیمیایی این دو سنگ کاملاً با هم متفاوت است.

گارنت سنگ ماه اردیبهشت

گارنت از ۵۰۰۰ سال پیش به عنوان گوهر مورد استفاده بشر بوده. سختی گارنت‌ها ۵/۶ تا ۷ در مقیاس موس است. از همه انواع گارنت در صورتی که بلورهای درشت تشکیل دهند، می‌توان در ساخت جواهرات استفاده کرد. جالب است بدانید که باارزش‌ترین گارنت از نظر جواهرشناسی، دمانتوئید است که رنگ سبز زمردی دارد.

نام دیگر سنگ گارنت، یاقوت سیلان یا حجر سیلان است. گارنت اغلب به رنگ قرمز موجود است اما در رنگ‌های دیگر چون سبز، زرد کمرنگ تا زرد روشن و نارنجی آتشین نیز یافت می‌شود. درخشش آنها صمغی و گاه شیشه‌ای بوده و خاکۀ گارنت سفید است. این سنگ اغلب به صورت شیشه‌ای، نیمه‌شفاف یا کدر یافت می‌شود.

سنگ گارنت به‌ دلیل‌ تنوع‌ رنگ‌ و وجود معادن‌ پراکنده‌ در تمام‌ دنیا به‌ خصوص‌ در کشورهای‌ هندوستان، پاکستان‌ و برزیل و بعضا در برخی از کشورهای‌ اروپایی‌ در صنعت جواهرسازی از جایگاه خاصی برخوردار است.

یاقوت کبود برای متولدین اردیبهشت

در اسطوره‌های فارسی آمده که مادر طبیعت روی یاقوت کبود بزرگی استراحت می‌کند و آسمان بازتاب دهنده این کریستال آبی رنگ است.

یاقوت کبود (Sapphire) دومین سنگ سخت بعد از الماس است که در طبیعت یافت می‌شود. درجه سختی یاقوت کبود ۹ است و ساختار کریستالی سه گوش دارد. به طوری که فقط الماس توان بریدن یاقوت کبود را دارد. سنگ یاقوت، در واقع کریستال اکسید آلومینیوم است که با گونه‌های مختلفی از مواد معدنی، رنگ‌های متفاوتی ایجاد می‌کند. این سنگ به‌ رنگ‌‌های‌ قرمز، قرمز روشن، صورتی، زرد و سبز نیز در طبیعت یافت می‌شود.

امروزه تایلند از مشهورترین‌ مراکز مهم‌ تراش‌ سنگ‌ یاقوت‌ است و در حال‌ حاضر یکی‌ از کشورهای‌ عمدۀ صادرکننده‌ در این‌ زمینه‌ محسوب‌ می‌‌شود. علاوه بر این، از قدیم‌ معادن‌ یاقوت‌ کبود کشمیر در دنیا مشهور بوده‌ است. چون سافایرهای استخراجی‌ از این‌ منطقه‌ دارای رنگ‌ و جلای‌ زیبا هستند و مرغوبیت‌ بالایی دارند. یاقوت کبود سنگ اصلی ماه تولد شهریور نیز هست.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما