ترفندهای نگهداری از سنگ اوپال خالص

طلا و جواهر اقتصاد 100 : انواع مختلف اوپال ها نیازمند روش های متفاوتی برای تمیز کردن هستند. برای تشخیص دادن نوع سنگ اوپال خود از یک زاویه به اوپال خود نگاه کنید.

ترفندهای نگهداری از سنگ اوپال خالص

روش های نگهداری و تمیز کردن سنگ اوپال خالص ، سنگ اوپال دو لایه و سنگ اوپال سه لای

۱. ابتدا مشخص کنید که شما صاحب چه نوع اوپالی هستید:

انواع مختلف اوپال ها نیازمند روش های متفاوتی برای تمیز کردن هستند. برای تشخیص دادن نوع سنگ اوپال خود از یک زاویه به اوپال خود نگاه کنید. در یک زاویه ، شما می توانید بگویید که این یک اوپال خالص است یا از لایه هایی ساخته شده است. اگر به تصویر بالا نگاه کنید هر 3 مدل اوپال (سنگ اوپال خالص ، سنگ اوپال دو لایه ، سنگ اوپال سه لایه)را مشاهده می کنید.

یک تکه نازک از سنگ اوپال که به پشت چسبیده باشد سنگ اوپال دو لایه است ، در حالی که یک سنگ اوپال دو لایه به همراه یک کلاهکی در قسمت فوقانی سنگ را اوپال سه لایه می نامند. اما اگر این لایه ها مشهود نبود ، نشان دهنده این است که شما صاحب یک سنگ اوپال خالص هستید.

۲. لوازمات خود را آماده کنید:

۱/۲ از فنجان آب گرم را در داخل یک جام بریزید. اطمینان حاصل کنید که آب ریخته شده گرم باشد زیرا آب داغ یا سرد می تواند باعث شود ترک و شکافته شدن سنگ اوپال شود.

به آرامی دو یا سه قطره مایع ظرفشویی به آب اضافه و با آن کف درست کنید.

۳. سنگ اوپال خود را به دقت شسته و تمیز کنید:

تمیز کردن جواهرات اوپال خودتان کار ساده ای است. فقط دقت کنید ، سنگ اوپال خالص می تواند به مدت چند ثانیه و به طور مستقیم در داخل محلول پاک کننده قرار گیرد و سپس اطراف آن را بشوید تا هرگونه کثیفی که بر روی سطح سنگ اوپال قرار دارد از بین برود.

از سوی دیگر سنگ اوپال دو لایه و سنگ اوپال سه لایه را باید با یک پارچه ماکروفایبر (Microfiber) که مخصوص جواهرات است و همچنین دارای کمی محلول پاک کننده نیز هست به دقت پاک کنید.

شما باید از همین روش برای شستن و پاکیزه کردن سنگ اوپال خود استفاده کنید.

۴. سنگ اوپال خود را خشک کنید:

یک پارچه ماکروفایبر (Microfiber) مخصوص تمیز کردن جواهرات و همچنین سایر پارچه های نازک می تواند برای خشک کردن سنگ اوپال شما استفاده شوند. تا جایی که امکان پذیر است سنگ اوپال را به طور کامل خشک کنید. زیرا آب می تواند به این گونه سنگ ها آسیب برساند.

۵. قسمت های دیگر سنگ را تمیز کنید:

هنگامی که سنگ اوپال تمیز شد ، شما می توانید به دقت بخش های دیگر سنگ و جواهرات را با یک مسواک نرم تمیز کنید و از تمیز کردن سطح ظاهری آن اجتناب کنید.

نکاتی برای تمیز کردن سنگ اوپال

جواهراتی مثل گردنبند اوپال ، گوشواره اوپال به خصوص انگشتر اوپال را هر دو ماه یکبار تمیز کنید تا از بوجود آمدن خاک و چربی جلوگیری نمایید. این کار ، فرایند پاک کردن سنگ اوپال را ساده تر می کند زیرا خاک و کثیفی کمتری بر روی آن جمع می شود.

اگر سنگ اوپال شما بعد از تمیز کردن هنوز تیره به نظر می رسد ، احتمال دارد که سنگ اوپال شما خراشیده شده باشد. سنگ اوپال خود را نزد یک جواهر ساز برده تا آن را جلا داده و پولیش بزند و احتمال اصلاح خراشیدگی و شکاف های بوجود آمده بر روی سنگ اوپال را بررسی کند. هرگز جواهرات اوپال را در داخل پاک کننده های فرا صوتی قرار ندهید ، لرزه و جنبش های این دستگاه می تواند باعث شکستن سنگ اوپال شود به علاوه محلول های پاک کننده سنتی می تواند به سنگ اوپال آسیب وارد کند. بنابراین استفاده کردن از تکنیک های شستشو مانند آب و صابون به جای آن روش های سنتی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما