معرفی 5 تا از گرانترین الماس های جهان

طلا و جواهر اقتصاد 100 : نگاهی به گرانترین الماس های تراش خورده و جلا داده شده در جهان بیندازید.

معرفی 5 تا از گرانترین الماس های جهان

الماس ستاره صورتی «The Pink Star»

الماس ستاره صورتی که توسط جواهرساز مشهور Chow Tai Fook خریداری شد، توسط حراج خانه ساتبی «Sotheby’s» در هنگ کنگ در سال ۲۰۱۷ به حراج رفت به و با اشاره به رئیس فعلی و پدر فقید بنیانگذار، دکتر Cheng Yu-Tung، نام ستاره صورتی را تغییر داد. این تنها پس از پنج دقیقه پیشنهاد مناقصه 71 میلیون دلاری آمریکایی زیر چکش قرار گرفت و یک رکورد جهانی جدید برای هر سنگ قیمتی در حراجی ثبت کرد.

الماس آبی اوپنهایمر «The Oppenheimer Blue Diamond»

پیش از این متعلق به فروشنده الماس انگلیس و صاحب اسب مسابقه ای Philip Oppenheimer بود، در سال 2016 هنگامی که با بیش از 57.5 میلیون دلار در حراج خانه معروف کریستی «Christie's» به فروش رسید، رکورد حراج جهانی را ثبت کرد. سنگ 14.62 قیراطی بزرگترین الماس آبی زنده و فانتزی است که تاکنون در حراجی ارائه شده است و بین دو الماس به شکل ذوزنقه به یک حلقه پلاتین قرار گرفته است.

الماس ماه آبی جوزفین «The Blue Moon of Josephine Diamond»

هنگامی که الماس ماه آبی در حراج 2015 ساتبی «Sotheby’s» در ژنو به قیمت 48.4 میلیون دلار فروخت، David Bennett فروشنده حراج گفت که "بالاترین قیمت به ازای هر قیراط" را برای هر نوع سنگ قیمتی به دست آورده است. CNN بعداً تأیید کرد که Joseph Lau، میلیاردر هنگ کنگی، این الماس را خریداری کرده و به نام دختر 7 ساله اش، جوزفین، نام آن را تغییر داده است.

الماس صورتی گراف «The Graff Pink»

پس از گذشت 60 سال در یک مجموعه خصوصی، الماس صورتی گراف با وزن  24.78 قیراط توسط حراجی ساتبی «Sotheby’s» در سال 2010 به مبلغ 46.2 میلیون دلار به لورنس گراف «Laurence Graff»، رئیس Graff Diamonds فروخته شد. به دلیل اندازه، رنگ و تراش بسیار نادر، در زمان خرید، گراف خرید جدید خود را "بهترین الماس صورتی که تاکنون دیده ام" توصیف کرد.

الماس نارنجی «The Orange Diamond»

در نوامبر 2013، بزرگترین الماس نارنجی جهان به قیمت 35.5 میلیون دلار در حراج خانه کریستی «Christie's» به فروش رسید. الماس با وزن 14.82 قیراط و برآورد بالای 21 میلیون دلاری آمریکا را در هم شکست و در آن زمان بالاترین قیمت پرداختی به ازای هر قیراط در حراج را به خود اختصاص داد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما