مزایا و معایب سرمایه گذاری در طلا چیست؟

طلا و جواهر اقتصاد 100 : این فلز را می‌توان مناسب‌ترین روش برای سرمایه گذاری خصوصاً برای افراد مبتدی در حوزه سرمایه گذاری دانست.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در طلا چیست؟

مزایای سرمایه گذاری در طلا چیست؟

 با این حال هنوز هم بزرگ‌ترین سرمایه گذاران با توجه به مزایای این نوع از سرمایه گذاری، بخشی از سرمایه خود را صرف سرمایه گذاری در طلا می‌کنند. مزایای این روش عبارتند از:

بازده: سرمایه‌گذاری این فلز در برخی موارد، بهتر از سهام و اوراق قرضه عمل کرده است.

نقدینگی: دارایی‌های مبتنی بر طلا، به راحتی به پول نقد تبدیل می‌شوند.

همبستگی پایین: این فلز اغلب عملکرد متفاوتی با سهام و اوراق قرضه دارد. به این معنی که وقتی ارزش آن‌ها بالا می‌رود، ممکن است قیمت طلا کاهش یابد و برعکس.

سهام دفاعی: در زمان تورم و نوسانات بالای اقتصادی، سرمایه‌گذاران از طلا به عنوان سهام دفاعی استفاده می‌کنند. در نتیجه میزان سود بازار طلا، تحت تأثیر وضعیت کلی بازار قرار نمی‌گیرد.

تنوع: از آنجا که به طور کلی طلا با سایر دارایی‌ها همبستگی بالایی ندارد، می‌تواند به تنوع پورتفلیوی سرمایه‌گذاران و کاهش نوسانات کمک کند.

طلا اصلی‌ترین و مهم‌ترین پشتوانه تمام ارزهای جهان است.

قیمت هر انس از این فلز به‌صورت جهانی تعیین و اعلام می‌شود و این امر سبب می‌شود امنیت سرمایه گذاری در طلا بیش از هر روش دیگر سرمایه گذاری باشد.

طلا از جمله بازارهایی است که افراد می‌توانند با سرمایه کم هم وارد این حوزه بشوند و سرمایه گذاری کنند.

طلا را می‌توان برای امور زینتی هم به‌کار برد و این سبب محبوبیت آن در بین عموم مردم شده است.

نوسانات طلا همواره مثبت و روندی رو به بالا دارد؛ طلا هم همچون سایر حوزه‌های سرمایه گذاری دچار نوسانات می‌شود ولی تفاوت اصلی سرمایه گذاری در طلا با سایر حوزه‌های دیگر سرمایه گذاری در همین است که نوسانات طلا به‌طور کلی صعودی است و این امر به شما اطمینان می‌دهد که روند سرمایه شما در مداری افزایشی قرار دارد.

سرمایه گذاری در طلا همواره از سایر سرمایه گذاری‌ها یک گام جلوتر است؛ به این معنی که نوسانات طلا نسبت به نوسانات سایر حوزه‌ها همچون شاخص بورس و سایر شاخص‌های اقتصادی افت بسیار کمتری دارد.

مزیت بعدی سرمایه گذاری در طلا را می‌توان دارای ارزش بودن این فلز گرانبها در تمام جهان دانست؛ این مزیت سبب می‌شود ارزش سرمایه شما در همه جای جهان به یک مقدار باشد و دچار افت نشود.

به‌عنوان آخرین مزیت باید گفت طلا روش‌های متعددی برای سرمایه گذاری در اختیار افراد قرار می‌دهد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

معایب سرمایه گذاری در طلا چیست؟

هیچ روش سرمایه گذاری وجود ندارد که ریسک‌ها و معایب خاص خود را نداشته باشد. در سرمایه گذاری با طلا هم برخی معایب وجود دارد که البته قابل رفع هستند. این معایب عبارتند از:

ضرورت حفظ طلا در مکانی امن برای جلوگیری از سرقت آن

اجرت طلا و این موضوع هنگام خریدهای سنگین بیشتر به چشم می‌آید.

امکان خرید طلای تقلبی

سرمایه گذاری در طلا باید بلند مدت باشد تا سوددهی مناسبی داشته باشید.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما