4 پیشنهاد طلایی برای سرمایه گذاری در حوزه طلا و جواهرات

طلا و جواهر اقتصاد 100 : خرید فیزیکی طلا و سکه از گذشته جزو رایج‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری بوده است که نیاز به دانش و تجربه تخصصی ندارد و تنها با مراجعه به مراکز معتبر در سطح شهر می‌توانید، خرید و سرمایه‌گذاری خود را انجام دهید.

4 پیشنهاد طلایی برای سرمایه گذاری در حوزه طلا و جواهرات

انواع سرمایه گذاری فیزیکی طلا

اما از آنجایی که نگهداری فیزیکی طلا کاری سخت و پرخطر است، ممکن است این گزینه سرمایه‌گذاری برای برخی افراد مناسب نباشد.

•    سرمایه گذاری در طلای نو زینتی: خرید طلای زینتی در کنار استفاده شخصی، می‌تواند ارزش پولی خود را حفظ کند. اما در این روش در زمان خرید هزینه‌های مازاد بر اصل طلا نظیر اجرت ساخت، سود طلافروش، مالیات و وزن سنگ‌های غیراصل بسیار زیاد است که این موارد در هنگام فروش از قیمت آن کسر می‌شود. به همین علت، خرید طلای زینتی برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت گزینه مناسبی نیست.

•    سرمایه‌گذاری در طلای دست دوم: طلای دست دوم که با نام طلای بدون اجرت نیز شناخته شده است، به طلایی گفته می‌شود که از طرف مصرف‌کننده فروخته شده و توسط مغازه‌دار خریداری و مجدد به شخص دیگری به فروش می‌رسد. خرید طلای دست دوم در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است، زیرا علاوه بر سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول خود می‌توانید از آن برای مصارف شخصی نیز استفاده کنید.

•    سرمایه‌گذاری در طلای آب شده: طلای آب شده در واقع از آب کردن طلا‌های آسیب دیده و غیر قابل فروش در کوره‌های ریخته‌گری به دست می‌آید و یکی از روش‌های محبوب سرمایه‌گذاری در بازار طلای ایران است؛ زیرا در این روش فقط قیمت طلای خام را می‌پردازید و مالیات و اجرت ساخت ندارد. به همین دلیل می‌توان آن را بهترین روش سرمایه‌گذاری در طلا دانست؛ زیرا مزایای آن بسیار زیاد بوده و معایب آن نیز به راحتی قابل حل است.

•    سرمایه گذاری شمش طلا: یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در طلا خرید شمش است. شمش، طلای خام و مذابی است که در قالب‌های مشخص و استاندارد ریخته شده و به صورت وکیوم شده به فروش می‌رسد. همچنین بر روی این محصولات اطلاعاتی نظیر عیار، نام شرکت تولید کننده، لوگو شرکت، وزن و کد شناسایی برای جلوگیری از تقلب حک شده است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما