عاملی که می‌تواند قیمت طلا را تغییر دهد

طلا و جواهر اقتصاد 100 : قیمت طلا 15 درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته که نتیجه خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا از سوی آسیا مخصوصاً چین بوده است.اکنون تاجران علاوه بر تنش‌های خاورمیانه بر اطلاعات اقتصادی آمریکا تمرکز کرده‌اند.

عاملی که می‌تواند قیمت طلا را تغییر دهد

فلز زرد در اولین ساعات تجارت در آسیا به دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 21 دلار کاهش به 2369 دلار رسید.

قیمت طلا 15 درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته که نتیجه خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا از سوی آسیا مخصوصاً چین بوده است. قیمت طلا علی رغم افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا بالا رفته است. عواملی که معمولاً مانع افزایش قیمت این فلز گرانبها می‌شوند.

قیمت طلا پس از یک افزایش پیاپی 5 هفته‌ای که طولانی‌ترین روند افزایش قیمت آن طی یک سال گذشته بوده به زیر 2377 دلار رسیده است. قیمت طلا در این مدت یک رکورد جدید ثبت کرد.

این هفته، 14 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند که 10 کارشناس، یا 71 درصد، انتظار داشتند که قیمت طلا در هفته آینده حتی بالاتر رود، در حالی که سه تحلیلگر، 21 درصد، حفظ طلا را ثابت کردند. تنها یک تحلیلگر، یا 7 درصد از افراد مورد بررسی، کاهش قیمت را پیش بینی کردند.

تاجران علاوه بر تنش‌های خاورمیانه بر اطلاعات اقتصادی آمریکا تمرکز کرده‌اند. پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا 2.6 درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با 2.5 درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.42 کاهش به 28 دلار و 72 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.08 درصدی 936 دلار و 26 سنت معامله می‌شود.

به گزارش سایت طلا،تحلیلگران عقیده دارند تشدید تنش‌ها یا آرام شدن درگیری‌ها در خاورمیانه تاثیر قابل توجهی بر بازارها دارد. اگر شرایط ژئوپلیتیکی در این منطقه آرام شود، قیمت طلا هم پایین می‌آید و روند خرید آن به عنوان یک پشتوانه ایمن متوقف می‌شود اما با توجه به اینکه فدرال رزرو آمریکا قصد ندارد نرخ بهره را به این زودی‌ها پایین بیاورد، بنابراین روند افزایش قیمت طلا ادامه خواهد داشت.

از طرفی امروز بازارهای آسیا نیز با انتشار داده‌های چین صعود کردند. پس از اینکه بانک خلق چین (PBoC) تصمیم گرفت نرخ بهره خود را بدون تغییر نگه دارد، شاخص‌های عمده سهام در منطقه آسیا-اقیانوسیه بالاتر رفتند و شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ بیش از ۲ درصد افزایش یافت.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما