با درمان حساسیت به بدلیجات بیشتر آشنا شوید

طلا و جواهر اقتصاد 100 : پس از آن که حساسیت بدلیجات تشخیص داده شد و تایید گشت، نوبت به درمان حساسیت به زیور آلات خواهد رسید.

با درمان حساسیت به بدلیجات بیشتر آشنا شوید

 برای درمان حساسیت بدلیجات روش‌های گوناگونی وجود دارد که در ادامه رایج‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم. درمان دارویی یکی از این راه‌هاست. البته پیش از هر چیز یادتان باشد که از این دست داروها طبق تجویز پزشک استفاده نمایید تا عوارض و ضرری برای شما پیش نیاید. استفاده از داروهای خوراکی نظیر آنتی پرومتازین، هیستامین، سیتریزین، داروهای آنتی بیوتیک و پمادهای موضعی و پماد حساسیت به بدلیجات نظیر پماد بتامتازون، پماد کلوبتازول، پماد منتول، پماد لیدوکائین و …. می‌تواند در درمان این عارضه مفید باشند.

استفاده از بدلیجات به عنوان جایگزینی برای جواهرآلات، به خاطر قیمت مناسب، ظاهر مدرن‌تر و جذاب‌تر و همچنین تنوع بالاتر روز به روز در حال افزایش می‌باشد؛ اما با این حال مشکلاتی نظیر حساسیت بدلیجات از جمله مواردی است که افراد را درگیر خودش می‌کند. در این مقاله سعی کردیم به این موضوع بپردازیم و بیشتر با حساسیت‌هایی که با گذاشتن بدلیجات می‌تواند ایجاد شود آشنا شویم. چنانچه به دنبال قیمت دستبند کارتیر بدل هستید حتما به کیفیت و جنس این نوع از زیورآلات دقت نمایید.

حساسیت پوستی چیست؟

حساسیت پوستی یا درماتیت تماسی، یک واکنش التهابی پوست است که بدلیل عوامل مختلفی ممکن است ایجاد شود. زمانی که پوست انسان در معرض تماس با مواد حساسیت زا (آلرژن) و تحریک کننده  (Irritant)، قرار می گیرد، واکنش هایی را به شکل های مختلف از خود نشان می دهد که حساسیت پوستی نامیده میشوند.

چه فلزاتی باعث ایجاد حساسیت میشوند؟

دلیل اصلی حساسیت‌های پوستی به زیورآلات و بدلیجات، بیشتر مربوط به آبکاری، روکش و گا‌هی به آلیاژ‌های مختلف به کار رفته در آنها می‌باشد. ممکن است شما به فلز اصلی زیورآلات مانند طلا، نقره و برنج حساسیت نداشته باشید. اما فلزاتی وجود دارند که اگر از آن ها در فرآیند ساخت زیورآلات و بدلیجات، مانند آبکاری، روکش و… استفاده شود، باعث ایجاد حساسیت پوستی می شوند. از این فلزات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

درماتیت یا التهاب پوستی چیست؟

«درماتیت تماسی» یک واکنش التهابی پوست است که در اثر مواجهه با مواد حساسیت زا (آلرژن) و تحریک کننده (Irritant) ایجاد می‌شود. بسیاری از مردم نسبت به مواد آلرژن واکنشی نشان نمی‌دهند، ولی در تعداد کمی، مواجهه با این مواد منجر به بروز درماتیت یا التهاب پوست می‌شود.

چرا پوست‌تان سبز می‌شود؟

ساده‌ترین نوع واکنش بدن به لوازم تزئینی و جواهرآلات، سبز تیره یا سیاه‌شدن پوست ناحیه در تماس با این لوازم است اما خیال‌تان راحت باشد، این تغییر رنگ ناشی از حساسیت و حساس‌شدن پوست شما نیست.

چرا به بدلیجات حساسیت دارم ؟

حساسیت یکی از واکنش های بدن است، در واقع واکنش بدن، به چیزهایی که در اصل برای بدن ما بی خطرند اما سیستم ایمنی بدن آن ها را یک تهدید یا خطری برای سلامتی می بیند و نسبت به آن واکنش های دفاعی نشان می دهد که نتیجه اش میشود همان علائم حساسیت

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما