چطور رنگ بدلیجات خود را برگردانیم؟ + ترفندهای خانگی

طلا و جواهر اقتصاد 100 : اگر در حال حاضر زیورآلات بدلیتان تغییر رنگ داده‌اند نگران نباشید، هنوز دیر نشده است. در ادامه به راه‌های برگرداندن رنگ بدلیجات خواهیم پرداخت.

چطور رنگ بدلیجات خود را برگردانیم؟ + ترفندهای خانگی

 پس قصد داریم به سوال اصلی شما که چگونه رنگ بدلیجات خود را برگردانیم می‌باشد؛ پاسخ دهیم. با این توضیح که به احتمال زیاد مانند روز اولشان نخواهند شد. اما می‌توانید آثار تغییر رنگ بدلیجات را تا حد زیادی از بین ببرید. بالا بودن قیمت گردنبند زنانه باعث شده افراد زیادی به فکر استفاده از این راهکارها باشند.

استفاده از خمیر دندان

در خمیر دندان‌ها قطعات بسیار ریز کریستالی وجود دارد که باعث ایجاد سایش می‌شوند و خاصیت تمیزکنندگی دارند. از این خاصیت سایشی خمیر دندان می‌توان برای از بین بردن زنگ‌زدگی و خوردگی‌های سطحی بدلیجات استفاده کرد. در این روش ابتدا باید سطح کدر شده را با خمیر دندان به خوبی تمیز کرده و سپس آن را خوب شسته و خشک کنیم. در این صورت، دیگر اثری از تغییر رنگ بدلیجات نیست.

سس قرمز

یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای رفع تغییر رنگ بدلیجات استفاده از سس قرمز است. برای انجام این کار ابتدا سطح بدلیجات را به طور کامل با سس قرمز بپوشانید و پس از گذشت ۳۰ دقیقه سطح آن را با دستمال کاغذی تمیز کنید. سپس جواهر خود را کاملا آب‌کشی نمایید. ترکیبات داخل سس مانند اسیدهای خوراکی و سرکه، رسوبات و خوردگی‌ها را از بین می‌برد باعث براق شدن بدلیجات می‌شود.

استفاده از لیمو برای بدلیجات برنجی

لیمو به دلیل دارا بودن اسید سیتریک باعث تمیزی و درخشندگی سطوح بدلیجات برنجی می‌شود. البته توجه داشته باشید که خود لیمو به دلیل اسیدی بودن می‌تواند باعث خوردگی برخی از سنگ‌های تزئینی رسوبی شود. پس حتما قبل از استفاده کردن از لیمو برای تمیز کردن به جنس بدلیجات خود توجه کنید تا آثار تغییر رنگ بدلیجات را مشاهده نکنید.

مایع ظرفشویی

یکی از راه‌ها برای بازگرداندن رنگ بدلیجات، استفاده از مایع ظرفشویی است. در یک ظرف مقداری مایع ظرفشویی ریخته و آن را در آب حل کنید. بعد بدلیجات خود را درون ظرف بریزید و با مسواک تمیز کنید. مایع ظرفشویی به دلیل دارا بودن آنزیم‌های پاک‌کننده‌ی چربی، گزینه مناسبی برای براق کردن بدلیجاتی است که در اثر تماس زیاد با پوست کدر شده‌اند.

آبکاری بدلیجات در منزل

در اینجا میخواهیم بدانیم که آبکاری بدلیجات در منزل را چگونه انجام دهیم؟ برای طلایی کردن بدلیجات معمولا از آب طلا استفاده می‌کنند. آبکاری کردن انگشترهای استیل یکی از کارهایی است که اکثر طلافروشی‌ها و تعمیرات طلا انجام می‌دهند. رنگ‌هایی نیز در بازار موجود است که جهت طلایی رنگ کردن بدلیجات از آن‌ها استفاده می‌شود که همه افراد می‌توانند آن ها را از فروشگاه تهیه کرده و زیورآلات خود را در خانه طلایی رنگ کنند.

البته به این نکته نیز توجه کنید که این کار مشکلات زیادی دارد و استفاده از آن توصیه نمی‌شود. مثلا ممکن است رنگ انتخابی شما بی‌‌کیفیت باشد و باعث آسیب بیش‌تر بدلیجات شود یا اصلا ممکن است و رنگ باکیفیت باشد ولی شما توانایی یکدست رنگ کردن بدلیجات را نداشته باشید و باعث خرابی آن شوید. اگر خودتان چنین قصدی دارید حتما باید مهارتتان خیلی بالا باشد.همچنین ابزارهای مورد نیاز آن را داشته باشید.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما