طلای سوخته را چگونه تمیز کنیم؟

طلا و جواهر اقتصاد 100 : تمیز کردن طلا کار دشواری نیست. با استفاده از چند ماده و آغشتن آن بهم می‌توانید طلای خود را تمیز کنید.

طلای سوخته را چگونه تمیز کنیم؟

تمیز کردن طلا بدو آسیب

 اما، طلای سوخته شده یا همان طلایی که از رنگ طلایی به رنگ قهوه‌ای سوخته تغییر رنگ داده است را می‌توانید با چند روش خانگی مانند جوش شیرین، سرکه، تاید و آبلیمو تمیز کنید. یا اگر دوست داشته باشید، می‌توانید آن را به تعمیرکاران طلا بسپارید.

• تاید: کمی تاید را داخل ظرفی از آب ولرم بریزید. طلا را داخل آن قرار داده و با دست آن را به آرامی ماساژ دهید. سپس، آبکشی کرده و بشویید.

• آبلیمو: کمی آبلیمو را به همراه مایع ظرفشویی درون ظرفی مخلوط کنید. طلا را داخل ظرف قرار دهید و کمی صبر کنید تا طلا جلای خود را بازیابد.

• جوش شیرین: مقدار خیلی کمی از جوش شیرین را روی سطح طلا بپاشید. کمی منتظر بمانید تا طلا جوش شیرین را به خود جذب کند و کثیفی‌ها را از بین ببرد.

• آمونیاک: هنگام استفاده از آمونیاک از دستکش استفاده کنید. یک پیمانه آب ولرم را با یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی یا صابون ظرفشویی و نصف قاشق چایخوری آمونیاک مخلوط کنید. آن را با وسیله‌ای هم بزنید. قطعه فلز را به مدت 10 ثانیه با این محلول تماس بدهید و  طلا را با یک انبر خارج کرده و با مسواک برس بزنید تا کاملا تمیز شده باشد. سپس، به مدت 30 ثانیه با آب سر بشویید و آن را در انتها با دستمال خشک کنید.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما