پیش بینی مهم رئیس اتحادیه طلا و جواهر از قیمت طلا در روزهای آینده

طلا و جواهر اقتصاد 100 : در صورتی که این افزایش قیمت را در بازار جهانی طلا داشته باشیم، به تبع بازار‌های داخلی دنیا را هم تحت‌تاثیر می‌گذاراحتمال کاهش نسبت به اوج بیشتر است.

پیش بینی مهم رئیس اتحادیه طلا و جواهر از قیمت طلا در روزهای آینده

رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره افزایش قیمت طلا و سکه در روز‌های ابتدای سال ۱۴۰۳، شرایط بازار را غیر اصولی عنوان کرد و گفت: در صورتی که بانک مرکزی نسبت به کنترل ارز و عرضه سکه اقدام کند، سکه و طلا به قیمت‌های قبلی برمی گردد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با نبض بازار در خصوص افزایش قیمت سکه و طلادر روز‌های ابتدای سال ۱۴۰۳ گفت:افزایش قیمت سکه و طلا از روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاد واز ۲۸ اسفند، قیمت سکه و طلا غیر اصولی افزایش پیدا کرد و در این میان قیمت طلا به کانال ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید و سکه هم به کانال ۴۰ میلیون تومان وارد شد. با توجه به این‌که از اول هفته کاهش ۲۵ دلاری قیمت اونس جهانی را داشتیم، اما متاسفانه علت اصلی جهش قیمت‌ها، نوسان و افزایش قیمت ارز بود و این باعث شد که روی قیمت طلا و سکه اثر بگذارد. افزایش غیر اصولی ارز، بازار داخلی سکه و طلا را درگیر کرده است.

بذر افشان عوامل افزایش قیمت سکه و طلا در روز‌های ابتدایی سال ۱۴۰۳ را برشمرد و افزود: از اول هفته کاهش ۲۵ دلاری قیمت اونس جهانی را داشتیم، اما متاسفانه علت اصلی جهش قیمت‌ها، نوسان و افزایش قیمت ارز بوده است و چون بازار ارز خیلی اصولی نیست و یک التهاب مقطعی است قطعا قیمت‌ها به حالت قبلی بر می‌گردد. علت بعدی افزایش قیمت سکه و طلا، خبر‌های سیاسی، اقتصادی در خاورمیانه است که در روز‌های گذشته بازارسکه و طلا را تحت تاثیر قرارداده است.

سکه ۴۰ میلیون تومانی خریدار دارد؟ 

رییس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این سئوال که سکه ۴۰میلیون تومانی خریدار داردیا نه؟، گفت:هنوز همه واحد‌ها فعالیت اقتصادیشان را شروع نکردند و به نظر می‌رسد با این قیمت در بازار التهاب خریدی وجود نخواهد داشت. در دو روز آخر سال با التهابی که به وجود آمد، اندکی افزایش تقاضا را نسبت به قبل داشتیم. التهاب‌ها به طور معمول روی بازار خرید تاثیر می‌گذارد و در یکی دو روزپایانی سال یک مقداری خرید کردند.

بانک مرکزی نسبت به کنترل ارز و عرضه سکه اقدام کند

وی با بیان اینکه البته امکان دارد هفته آینده، اصلاح ۲، ۳ میلیون تومانی قیمت سکه و یا ۵۰، ۶۰ هزار تومان قیمت طلا را داشته باشیم، تصریح کرد: البته در صورتی که نوسان نرخ ارز و اونس طلا را نداشته باشیم. ولی اگر به پایان فروردین‌ماه برویم و قیمت‌ها در همین حد کنونی بماند و یک ماه قیمت تثبیتی را طی کند، احتمال کاهش قیمت خیلی کم است. باید صبر کنیم بازار داخلی تقاضا به چه صورت خواهد شد و ببینیم بانک مرکزی رویکرد و عکس العملش جهت کاهش قیمت ارز چه خواهد بود. فکر می‌کنم در صورتی که بانک مرکزی نسبت به کنترل ارز و عرضه سکه اقدام کند به قیمت‌های قبلی برمی گردیم و دور از انتظار هم نیست. بازار سکه و طلا در شرایط التهابی قرار دارد و احتمال کاهش وجود دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که پیش بینی شان از قیمت سکه و طلا در سال جدید چیست، گفت:در کل درباره تغییر قیمت‌ها در سال جدید، زود است که اظهارنظر کنیم. اما در رابطه با بازار جهانی طلا، پیش‌بینی این بوده که در سال میلادی جدید، افزایش قیمت را داشته باشیم. در طی ۱۰ روز گذشته هم اونس طلا سقف‌شکنی کرده است. پیش‌بینی کارشناسان هم اونس ۲۵۰۰ دلاری در سال جدید میلادی بوده است. در صورتی که این افزایش قیمت را در بازار جهانی طلا داشته باشیم، به تبع بازار‌های داخلی دنیا را هم تحت‌تاثیر می‌گذاراحتمال کاهش نسبت به اوج بیشتر است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
  • ناشناس ارسالی در

    فعلا که افزایشی است و ترمز بریده .

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما