آشنایی با ویژگی‌های سنگ گرانبها و زیبای الماس

طلا و جواهر اقتصاد 100 : یک انگشتر تک نگین مزین به سنگ الماس می‌تواند قلب همسر شما را نوازش کند. سنگ الماس مورد استفاده بر روی انگشتر ویژگی‌های به خصوصی دارد.

آشنایی با ویژگی‌های سنگ گرانبها و زیبای الماس

در ادامه به برخی از ویژگی‌های مهم این سنگ قیمتی اشاره کرده‌ایم:

وزن سنگ الماس یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به شمار می‌رود که تا حد زیادی بر قیمت آن نیز تاثیرگذار است. 

رنگ و جلای این سنگ تعیین کننده نوع آن در طبیعت است. از هر یک از منابع الماس موجود در جهان، نوع به خصوصی از سنگ‌های الماس برداشت می‌شود که هر یک از آن‌ها رنگ خاص خود را دارند. در میان سنگ‌های الماس برداشت شده از منابع جهانی، مدل‌های بی رنگ و شفاف آن‌ها ارزش بیشتری دارند.

نوع برش سنگ الماس یکی دیگر از ویژگی‌های مهم آن به شمار می‌رود و تعیین کننده شکل ظاهری آن است. شهرت یک الماس، به نحوه تراش آن بستگی دارد. برش گرد یا همان برلیان چنان پر طرفدار است که گاهی به اشتباه، برلیان را نوع سنگ قیمتی در انگشترها می‌دانند.

پاک بودن الماس یک نکته مهم در تعیین مرغوب بودن و کیفیت الماس به شمار می‌رود و جواهر شناسان به این مورد اهمیت بسیار زیادی می‌دهند. پاک بودن یک سنگ الماس نشان دهنده خالص بودن آن و عدم وجود ذرات ناخالصی در آن می‌باشد. هر چه سنگ الماس مورد استفاده در انگشتر پاک‌تر باشد، ارزش آن بالاتر خواهد بود.

نحوه نگهداری از انگشتر تک نگین الماس

انگشتر تک نگین الماس شما باید به درستی نگهداری شود، در غیر این صورت در کوتاه مدت دوام خود را از دست می‌دهد و کیفیت سابق را نخواهد داشت. در این بخش راهکارهایی برای نگهداری صحیح و اصولی از انگشتر تک نگین الماس ارائه می‌دهیم.

طبیعی است که انگشتر تک نگین الماس شما هر چند وقت یک بار آلوده شود، جرم و لکه‌هایی بر روی سطح آن ایجاد می‌شود که درخشش آن تحت تاثیر قرار می‌دهد به همین خاطر باید به نحوی شست و شو داده شود. اما چگونه باید یک انگشتر الماس را ششت و شو داد؟

در این زمینه باید از شوینده‌های ساده استفاده شود. انگشتر تک نگین الماس با استفاده از صابون‌های ساده، کمی آب ولرم و یک دستمال نرم به خوبی شست و شو می‌شود. پس از شستن الماس انگشتر، سطح آن را با استفاده از دستمال نرم به خوبی خشک کنید. در نظر داشته باشید که استفاده از سایر شوینده‌ها، سبب واکنش میان سنگ و مواد شوینده خواهد شد و به سنگ قیمتی شما آسیب می‌رساند.

انگشتر تک نگین الماس شما باید در محلی نگهداری شود که سایر زیورآلات در آن وجود نداشته باشند تا از هر گونه آسیب احتمالی به بدنه سنگ الماس جلوگیری شود و کیفیت آن حفظ شود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما