قیمت طلا در صدد حصول به کشش بیشتر است

طلا و جواهر اقتصاد 100 : در حالی که معامله‌گران در انتظار یک کاتالیزور جدید هستند، طلا برای به دست آوردن هر گونه کشش معناداری تلاش می‌کند.

قیمت طلا در صدد حصول به کشش بیشتر است

گمانه‌زنی‌های فعالان بازار مبنی بر بالاماندن نرخ‌های بهره به مدت طولانی‌تر همچنان ادامه دارد و پرواضح است که این موضوع به نفع طلاست. 

در حال حاضر، معامله‌گران برای تعیین موقعیت‌های معاملاتی در انتظار یک کاتالیزور جدید هستند و در این بین، طلا برای به دست آوردن هر گونه کشش معناداری تلاش می‌کند. 

طلا (XAU/USD) برای دومین روز متوالی در روز پنج‌شنبه با یک سوگیری مثبت معامله می‌شود؛ اگرچه اعتقاد به صعود وجود ندارد و فلز زرد امن در زیر محدوده‌ی عرضه 2040 تا 2042 دلار باقی می‌ماند و در همین سطح قیمت، وارد بازار اروپا می‌شود.

در قلب بازارها، تضعیف نسبی دلار آمریکا (USD) به چشم می‌خورد که به عنوان باد موافقی برای فلز گرانبهای امن عمل می‌کند و طبیعی است که سرمایه‌گذاران پیش از انتشار داده‌های کلیدی تورم در ایالات متحده، موضع احتیاط را ترجیح دهند.

با تمام این‌ها، از آنجا که پذیرش فزاینده‌ای مبنی بر بالاماندن نرخ‌های بهره توسط مقامات فدرال رزرو به مدت طولانی‌تر در میان فعالان بازار جریان دارد، تداوم روند صعودی همچنان محدود به نظر می‌رسد.

افزون بر آن، از قرار معلوم، معامله‌گران همچنان در صدد هستند تا نشانه‌های بیشتری در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو دریافت کنند و این انتظار آنها را از اقدام به شرط‌بندی تهاجمی جهت‌دار باز می‌دارد. از این رو، گزارش شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) داده‌ی بسیار مهمی است که در کانون توجهات قرار می‌گیرد و البته اهمیت آن بدان دلیل است که نه‌تنها به تعیین مسیر کوتاه‌مدت قیمت طلا بدون بازده کمک می‌کند، بلکه نقش کلیدی در تأثیرگذاری بر پویایی قیمت دلار نیز خواهد داشت.

و در نهایت، پیش از تعیین موقعیت برای تمدید بهبود اخیر از پایین‌ترین سطوح ابتدای سال تاکنون، انتظارات مبنی بر تندروی فدرال رزرو، احتیاط را ایجاب می‌کند.

از دیدگاه تکنیکال، قدرت پایدار فراتر از مانع 2041 الی2042 دلاری به عنوان یک محرک تازه برای گاوها تلقی می‌شود و طلا را بیشتر به سمت مانع مربوطه‌ی بعدی نزدیک به منطقه 2065 دلار هدایت می‌کند.

گذشته از آن، نوسانگرها در نمودار روزانه به تازگی کشش مثبت خود را به دست آورده‌اند و بدیهی است که این حرکت می‌تواند بیشتر تداوم یابد و به طلا XAU/USD اجازه دهد تا دوباره هدف خود را برای احیای عدد گرد 2100 دلاری بازیابی کند.

از طرف دیگر، حمایت از SMA 100 روزه در حوالی منطقه‌ی 2013-2012 دلار مورد نیاز است تا پایین‌ترین سطح هفتگی، در حدود منطقه 2025-2024 دلاری که روز قبل لمس شد، محقق شود. به دنبال آن علامت روانشناختی 2000 دلاری قرار می‌گیرد که اگر شکسته شود ممکن است سوگیری کوتاه‌مدت را به نفع معامله‌گران نزولی تغییر دهد و طلا را در مسیر حرکت به SMA کلیدی 200 روزه نزدیک به منطقه 1968 دلار،  به سطح حمایت 1984 دلار هدایت کند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما