آیا طلای واقعی پوست را سبز می کند؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: آیا تا به حال از پوشیدن انگشتر طلای واقعی خود انگشت سبزی داشته اید؟

آیا طلای واقعی پوست را سبز می کند؟

بسیاری از مردم بر این باورند که تغییر رنگ تنها با پوشیدن انگشترهای ارزان قیمت رخ می دهد. هدف این مقاله ارائه اطلاعاتی در مورد اینکه آیا طلای واقعی می تواند انگشت شما را سبز کند یا خیر.

یکی از رایج ترین باورهای غلط در صنعت جواهرسازی این است که تنها انگشترهای بی کیفیت می توانند انگشت شما را سبز کنند. اغلب حلقه های ساخته شده از مس انگشت شما را به دلیل اکسید شدن فلز مس یا آلیاژ مس به رنگ سبز در می آورند تا اکسید مس را تشکیل دهند.

تغییر رنگ برای سلامتی شما مضر نیست، اما به عنوان یک مزاحم عمل می کند، زیرا هیچ کس دوست ندارد با انگشتی تغییر رنگ داده راه برود. بنابراین، آیا طلای واقعی پوست شما را سبز می کند؟

طلای خالص نمی تواند پوست شما را سبز کند زیرا خود طلا یک فلز ضد حساسیت است. زیست سازگار و بی اثر است و اطمینان حاصل می کند که هیچ واکنش آلرژیکی برای افراد با پوست حساس ایجاد نمی کند. اما طلای عیار کمتر پوست شما را سبز می کند.

با این حال، طلای خالص، طلای 24 عیار، یک فلز نرم است. در نتیجه، سازندگان جواهرات آن را با سایر فلزات ترکیب می کنند تا استحکام کششی کلی آن را افزایش دهند.

اغلب، طلا را با مس، پالادیوم، نیکل یا روی مخلوط می‌کنند که آن را قوی‌تر، مقرون به صرفه‌تر می‌کند و رنگ طلا را تغییر می‌دهد.

نسبت ترکیبی این فلزات با طلا رنگ آنها را دیکته می کند. این ترکیب طلا با این فلزات دیگر است که باعث سبز شدن انگشت شما می شود.

چرا جواهرات طلای واقعی پوست شما را سبز می کند؟ دلایل؟

همانطور که در بالا توضیح داده شد، طلای خالص بی اثر و زیست سازگار است، به این معنی که به راحتی با سایر مواد شیمیایی یا حلال ها واکنش نشان نمی دهد. با این حال، جواهرات طلای واقعی ممکن است به دلیل عوامل خاصی انگشت شما را سبز کنند. آنها عبارتند از:

1. درماتیت تماسی

درماتیت تماسی یک بیماری پوستی است که در نتیجه یک واکنش آلرژیک در سطح پوست شما ایجاد می شود. به عبارت دیگر، این یک بیماری پوستی است که در نتیجه ساییدگی فلز ایجاد می شود.

وقتی انگشتر طلای خود را استفاده میکنید، ممکن است با مواد شیمیایی آرایش یا لوازم آرایشی که روی پوستتان می‌زنید واکنش نشان دهد و باعث تغییر رنگ یا بثورات پوستی شود.

در موارد دیگر، ممکن است متوجه شوید که به خود طلا حساسیت دارید. طلا یک آلرژن رایج است که باعث ایجاد درماتیت در پلک ها، صورت یا جایی که پوست با قطعه جواهر تماس پیدا می کند، می شود. واکنش آلرژیک ممکن است باعث سبز شدن انگشت شما از جمله علائم دیگر شود.

2. محتوای مس روی جواهرات طلای شما

طلای خالص اغلب با فلزات دیگر از جمله مس مخلوط می شود تا استحکام و کارایی آن افزایش یابد. گاهی اوقات، ممکن است متوجه شوید که پوست شما به طور طبیعی اسیدی است و باعث می شود که محتوای مس موجود در حلقه شما اکسید شود و اکسید مس را تشکیل دهد. این واکنش اغلب در گرمای زیاد یا در شرایط مرطوب رخ می دهد که باعث تعریق شدید شما می شود.

3. خوردگی فلزات همراه با طلا

همچنین ممکن است انگشت شما از پوشیدن انگشتر طلای شما به دلیل خوردگی فلزات مخلوط با طلا سبز شود. فلز طلا خوردگی نمی کند. با این حال، فلزات مورد استفاده برای افزایش کارایی آن به آسانی خورده می شوند و در شرایط مرطوب و مرطوب، ترکیبات شیمیایی تیره تشکیل می دهند. به طور مشابه، هنگامی که عرق می کنید و چربی ها و اسیدهای چرب را از بدن خود آزاد می کنید، فلزات به راحتی واکنش نشان می دهند و انگشت شما را سبز می کنند.

4. کم خونی

گاهی اوقات تغییر رنگ پوست در اثر استفاده از انگشترهای طلا در نتیجه کمبود آهن است. سطح آهن در بدن شما ممکن است بر سطح pH آن تأثیر بگذارد و آن را اسیدی تر کند. در نتیجه، اگر بدن شما به طور طبیعی اسیدی است، یک حلقه طلا با محتوای فلز نیکل یا مس واکنش نشان می دهد و رنگ سبز روی پوست شما ایجاد می کند.

5. محتوای نیکل

اگر انگشتر طلای شما حاوی فلز نیکل باشد، می تواند باعث تغییر رنگ پوست شود. در مورد نیکل، متوجه خواهید شد که انگشت شما به جای سبز مانند مس، سیاه می شود. اغلب می‌توانید نیکل را در جواهرات طلای کم‌کیفیت یا به‌عنوان فلز پایه در جواهرات با روکش طلا پیدا کنید. اگر روکش طلا از بین برود، نیکل زیر آن را آشکار می کند و در نتیجه باعث تغییر رنگ پوست می شود.

6. سایر عوامل خارجی

برخی از عوامل خارجی مانند آنتی بیوتیک ها، باقیمانده های صابون ها، لوسیون ها، مواد شوینده و پاک کننده ها ممکن است روی پوست شما تجمع کنند و باعث ایجاد واکنش شیمیایی یا آلرژیک شوند که منجر به تغییر رنگ پوست شود. محتویات فلزی موجود در جواهرات طلای شما ممکن است روی سطح پوست شما واکنش نشان داده و باعث سبز شدن نقطه تماس شود.

آیا طلای 14 عیار پوست را سبز می کند؟

طلای 14 عیار به طلایی اطلاق می شود که از 14 قسمت طلای خالص و ده قسمت آلیاژی تشکیل شده است. در نتیجه، طلای 14 عیار شامل ده فلز غیرطلا مانند مس، نقره، نیکل، برنز، روی و فلزات دیگر است. طلای 14 عیار دارای استحکام و دوام کافی برای ماندگاری طولانی مدت بدون نیاز به آبکاری است.

از آنجایی که طلای 14 عیار از ده قسمت فلز غیرطلا تشکیل شده است، باعث تغییر رنگ پوست می شود. خود طلا به راحتی با سایر مواد شیمیایی واکنش نمی دهد. با این حال، فلزات دیگر ممکن است اکسید شوند و منجر به تغییر رنگ پوست شما شود. طلای سفید با روکش رودیوم به دلیل ماهیت مقاوم در برابر کدر شدن، تغییر رنگ نمی دهد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما