کاهش قابل توجه قیمت طلا خریداران را روانه ها بازار کرد

طلا و جواهر اقتصاد 100 : نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: امروز با ادامه کاهش نرخ دلار، قیمت طلا و سکه هم روند کاهشی داشت.

کاهش قابل توجه قیمت طلا خریداران را روانه ها بازار کرد

قیمت طلا به عنوان یکی از محبوب‌ترین فلزات قیمتی جهان، تحت تأثیر چندین عامل اقتصادی و جهانی قرار دارد. افزایش یا کاهش قیمت طلا معمولا به سیاست‌های پولی دولت‌ها، تقاضا و عرضه جهانی، شرایط اقتصادی و همچنین نوسانات در بازارهای مالی بستگی دارد. با توجه به مواجهه با مخاطرات مالی و نوسانات اقتصادی، طلا به عنوان یک ابزار حفظ ارزش و سرمایه‌گذاری جذاب محسوب می‌شود.

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار سکه و طلا اظهارکرد: امروز بازارهای جهانی تعطیل هستند و نرخ انس جهانی ثابت بوده اما با کاهش نرخ دلار، قیمت سکه و طلا هم کاهشی است.

وی ادامه داد: در ساعت انجام این مصاحبه - ساعت ۱۴- نرخ سکه با کاهش ۴۵۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته ۱۴ بهمن ماه به ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده و نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با افت ۹۰ هزار تومانی ۲ میلیون ۷۹۰ تومان معامله می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با ادامه کاهش نرخ دلار و به شرط عدم افزایش قیمت انس جهانی، کاهش قیمت طلا و سکه هم ادامه دار خواهد بود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما