کاهش قیمت دلار بازار طلا و سکه را به زیر کشید

طلا و جواهر اقتصاد 100 : بررسی آخرین تغییرات قیمت طلا را بخوانید.

کاهش قیمت دلار بازار طلا و سکه را به زیر کشید

قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته تحت تاثیر افت شارپی قیمت دلار، کاهشی‌ست. در همین حال، معامله‌گران یک دلیل دیگر برای کاهش قیمت‌ها در بازار طلا را پنجمین حراج حضوری شمش طلا در روز جاری می‌دانند.

قیمت طلا و سکه در شروع معاملات امروز با کاهش شارپی قیمت دلار همراه شد. دلار در گشایش بازار ارز وارد کانال ۵۵ هزار تومانی شد. قیمت انس جهانی طلا نیز در تعطیلات پایانی هفته بازار‌های بین‌المللی، روی رقم ثابت ۲۰۳۹ دلاری ایستاده است.

به این ترتیب، روند قیمت طلا و سکه با کاهش‌های ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومانی همراه است و همین مقدار افت قیمت، تمام قطعات سکه را به کانال پایین‌تر کشانده است.

معامله‌گران، دلیل روند کاهشی بازار طلا در روز یکشنبه ۱۵ بهمن را علاوه بر افت قابل توجه قیمت دلار، پنجمین حراج شمش طلا به صورت حضوری توسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران می‌دانند. آن‌ها می‌گویند بازیگران بازار طلا، پول‌های خود را به‌عنوان وجه‌الضمان برای شرکت در حراج شمش قرار داده‌اند و مبادله در بازار طلا به حداقل رسیده است.

سکه امامی امروز یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ با کاهش ۳۷۲ هزار تومانی کانال ۳۲ میلیونی را از دست داد و به قیمت ۳۱ میلیون ۶۱۰ هزار تومان رسید. سکه بهار با ۳۶۵ هزار تومان کاهش، روی رقم ۲۹ میلیون و ۶۲۵ هزار تومانی ایستاده است و کانال ۳۰ میلیونی روز گذشته را از دست داد.

گفتنی است نیم‌سکه و ربع سکه صبح امروز به ترتیب با کاهش ۳۰۰ و ۳۵۰ هزار تومانی بازگشایی شدند. این قطعات با عقب‌نشینی در کانال پایین‌تر به ترتیب با رقم ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در حال معامله هستند. امروز سکه گرمی کمترین افت قیمت را در خانواده سکه دارد و با ۱۰۰ هزار تومان کاهش روی رقم پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی معامله می‌شود.

مثقال به کانال ۱۱ میلیونی برگشت

قیمت طلا در شروع معاملات امروز با روند کاهشی بازگشایی شد. در لحظه نگارش این گزارش، هر مثقال طلای ۱۸ عیار کاهش ۹۱ هزار تومانی دارد و این مقدار افت قیمت کانال ۱۲ میلیونی را از دست داد و با رقم ۱۱ میلیون ۹۶۲ هزار تومانی در حال معامله است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار کاهش ۱۷ هزار تومانی دارد و روی رقم دو میلیون و ۷۶۴ هزار تومانی ایستاده است. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم دو میلیون و ۷۲۴ هزار تومانی در حال معامله است.

در لحظه نگارش این گزارش حباب سکه روند کاهشی دارد و با قیمت سکه همراه است. حباب سکه امامی ۸۸ هزار تومان، سکه بهار ۱۰۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۴۳ هزار تومان، ربع سکه ۲۷۱ هزار تومان و سکه گرمی ۶۱ هزار تومان کاهش دارد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما