تهدید صنعت خودرو‌ی آلمان با دشمنی عجیب

رئیس انجمن صنعت خودرو آلمان هشدار داد که آلمان به علت افزایش هزینه‌های انرژی، در حال از دست دادن جایگاه رقابتی خود در صنعت خودرو‌ی جهان است.

تهدید صنعت خودرو‌ی آلمان با دشمنی عجیب

به گزارش اقتصاد100 به نقل از راشاتودی، هیلدگارد مولر، رئیس انجمن صنعت خودرو هشدار داد، آینده تولید خودرو در آلمان به دلیل قیمت‌های «سمی» انرژی در خطر است.

مولر در مصاحبه‌ای با ماریان جانیک، رئیس شرکت مایکروسافت آلمان گفت، آلمان به‌عنوان کشور فعال در صنعت خودرو به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی، به میزان چشمگیری در حال از دست دادن جایگاه رقابتی بین‌المللی خود است.

وی افزود، سایر کشورها برای صنایع مهمی نظیر تولید باتری یا نیمه‌هادی ها جذاب‌تر می‌شوند که این یک پیام نگران‌کننده برای آلمان در بحبوحه وضعیت اقتصادی نامطلوب در این کشور است.

رئیس انجمن صنعت خودرو معتقد است، افزایش قیمت انرژی برای تامین کنندگان نه چندان بزرگ این ​​کشور نامناسب است. آنها هشدار می‌دهند که دیگر سرمایه‌ها به آلمان وارد نمی‌شود و در عوض به سایر کشورهای اتحادیه اروپا و یا آمریکا می‌رود.

به غیر از قیمت انرژی، مولر از مقررات بیش از حد در صنعت خودرو، تاخیر در تصمیم‌گیری‌های سیاسی و فقدان چارچوب قانونی برای اصلاحات آتی، به ویژه برای محصولات فناوری مانند هوش مصنوعی، گله کرد.

جدیدترین نظرسنجی اتاق بازرگانی و صنعت آلمان نشان داده است، بیش از نیمی از شرکت‌های آلمانی اعتماد خود را به سیاست انرژی این کشور از دست داده‌اند و معتقدند، گذار به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر و دور شدن از گاز روسیه به تجارت آنها آسیب می‌زند.

این تحقیق هچنین نشان داد، تعداد شرکت‌هایی که خروج از این کشور را بررسی می‌کنند، در حال افزایش هستند. تقریبا یک سوم شرکت‌های صنعتی در حال برنامه‌ریزی برای انتقال تولید به خارج از این کشور یا کاهش تولید داخلی هستند.

پایان پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما