وزیر صمت: مردم پیشرفت را احساس نمی کنند چون تورم نمی گذارد!

وزیر صمت با بیان اینکه تورم باعث شده مردم پیشرفت ها را در زندگی خود احساس نکنند، گفت: کسری تراز تجاری واردات و صادرات به ۱.۳ میلیارد دلار کاهش یافته است.

وزیر صمت: مردم پیشرفت را احساس نمی کنند چون تورم نمی گذارد!

به گزارش وزارت صمت، سیدرضا فاطمی‌امین در آخرین روز از اجلاس دو روزه رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، وضعیت تولید در کشور را مناسب توصیف کرد و گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار، رشد اقتصادی در ۶ ماه اول سال جاری ۳.۳ درصد بوده که این رشد در بخش صنعت و معدن به ۴.۹ درصد رسیده است‌.

وزیر صمت با بیان اینکه رشد این بخش به دلیل اشتغال‌زایی مهم است‌، ادامه داد: همچنین این رشد در سال‌های گذشته به ترتیب ۳‌.۵، ۱.۹ بوده که حکایت از یک رشد منفی دارد.

فاطمی‌امین ادامه داد: همچنین صادرات با ۱۹ درصد افزایش تا ۱۰ دی ماه سال جاری به ۴۲ میلیارد دلار و واردات با ۱۴ درصد افزایش به ۴۳ میلیارد دلار رسیده است. بر این مبنا، کسری تراز تجاری واردات و صادرات به ۱.۳ میلیارد دلار کاهش یافته که قصد داریم این شاخص را سال آینده به صفر برسانیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش ماشین‌آلات ۱۵ درصد افزایش یافته و رکود ۸ سال گذشته شکسته شده است.

فاطمی‌امین با طرح این سوال که چرا این پیشرفت‌ها در زندگی مردم محسوس نیست، دلیل این امر را تورم دانست و اضافه کرد: بخش تولید خوب پیش می‌رود و با هم‌افزایی بین کسب و کارها باید روند را تقویت کنیم.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما