سیاست ارزی دولت تحت تاثیر صدای این افراد

معاون وزیر اقتصاد گفت: بسته تسهیل پروژه‌های پیشران در وزارت اقتصاد تهیه شده و در آن ابزارهای مختلف برای کمک به تولید در نظر گرفته شده است.

سیاست ارزی دولت تحت تاثیر صدای این افراد

به گزارش اقتصاد100، سید علی روحانی معاون سیاستگذاری اقتصادی وزارت اقتصاد در نشست هم اندیشی شرکت های دانش بنیان گفت: بسته تسهیل پروژه های پیشران تهیه شده که مجموعه ابزارهای وزارت اقتصاد برای کمک به شرکت‌های تولیدی در آن گنجانده شده است.

روحانی افزود: در این بسته ابزارهای مختلف در نظر گرفته شده و صلاحیت تشخیص کاربرد این ابزارها برعهده نهادهای ذیربط قرار دارد.

وی همچنین درباره ارز مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان  گفت: سیاست ارزی تحت تاثیر صدای صادرکننده، واردکننده و تولید کننده تعیین می‌شود و اگر مجموعه‌ها به تقویت خواسته و صدای هر بخش کمک کنند، وزارت اقتصاد نیز در تامین ارز آنها کمک‌های لازم را انجام می‌دهد.

روحانی درباره تهاتر طلب دولت با بدهی بانک‌ها، گفت: تهاتر طلب دولت با بدهی بانک‌ها برای دوره خاصی در نظر گرفته شده و قرار نیست این روند ادامه یابد. هم اکنون ظرفیت جدیدی پیش بینی شده و آن این است که دارایی ها و اموال دولت که بحث واگذاری اموال دولت ها است و تهاتر بدهی های دولت با واگذاری اموال دولت انجام شود.

معاون وزیر با بیان اینکه  رشد سقف ترازنامه شرکت‌ها مستثنی شده است گفت: پروژه‌های پیشران از رشد ترازنامه مستثنی شدند و تشخیص آن با بانک مرکزی است.

وی همچنین درباره  تامین ریالی شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: در تامین مالی ریالی شرکت‌ها تبصره ۱۸ بودجه برنامه خوبی است و بخشی از نیازمندی های شرکت های دانش بنیان می‌تواند از محل تسهیلات این تبصره تامین شود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما