روس ها با یوآن چین معامله می کنند

خبرگزاری آر بی کِی گزارش داد که روسیه نه تنها در تجارت با چین، بلکه با دیگر کشورها از جمله آمریکا و انگلیس به سمت استفاده از یوآن روی آورده است.

روس ها با یوآن چین معامله می کنند

‌‌‌‌‌‌به گزارش اقتصاد100 فارس به نقل از آر بی کِی نوشت: روسیه روز به روز در تجارت خارجی خود بیشتر از یوآن چین استفاده می‌کند. نکته حائز اهمیت آنکه استفاده از یوآن توسط روسیه محدود به تجارت این کشور با چین نیست، بلکه روس‌ها حتی در مبادلات تجاری خود با آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا هم به سمت استفاده حداکثری از یوآن رفته‌اند.

محاسبات وزارت توسعه اقتصادی روسیه نشان می‌دهد که در نیمه نخست امسال 75 درصد مبادلات تجاری این کشور با چین به یوآن انجام شده است. سهم یوآن از مبادلات تجاری روسیه با دیگر کشورها نیز افزایش یافته و به 25 درصد رسیده است. از سوی دیگر حجم مبادلات روبل ـ یوآن در بازار ارز مسکو در نیمه نخست سال جاری به 2 میلیارد دلار در روز رسیده که نسبت به سال 2022 صد برابر شده است.

آمارهای موجود همچنین نشان‌دهنده افزایش محبوبیت یوآن چین در مبادلات تجاری روسیه است. اخیرا بانک توسعه و بازسازی اروپا طی گزارشی اعلام کرد که در سال 2022 یوآن توانست با پشت سر گذاشتن دلار جایگاه نخست ارز مبنای مبادلاتی روسیه با چین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرد و از آن زمان به بعد مسکو در تعامل تجاری با دیگر کشورها از جمله مغولستان، تایوان، فیلیپین، مالزی، امارات، تایلند، ژاپن، تاجیکستان و سنگاپور نیز از یوآن استفاده کرده است.

از سوی دیگر شاهد آن هستیم که بخشی از مبادلات تجاری روسیه با آمریکا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و انگلیس هم به یوآن انجام شده است. افزایش محبوبیت یوآن در میان مردم روسیه نشان‌دهنده تلاش این کشور برای فاصله گرفتن از ارزهای کشورهای غیردوست است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما