نحوه پیگیری کارت سوخت مفقودی خودرو

مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت در خصوص مفقود شدن کارت سوخت و نحوه پیگیری آن توضیحاتی ارائه داد.

نحوه پیگیری کارت سوخت مفقودی خودرو

به گزارش اقتصاد100، محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت در خصوص نحوه پیگیری کارت سوخت جامانده در جایگاه‌های سوخت گفت: جایگاه دار موظف است مشخصات کارت سوختی که در جایگاه جامانده است را  در سامانه ای که در اختیار جایگاه داران است ثبت کند.

او گفت: جایگاه داران مشخصات کارت سوخت جامانده در جایگاه سوخت را باید در سامانه scs.niopdc.ir ثبت کنند. همچنین دارندگان کارت هم با وارد شدن به سایت مربوطه می توانند محل کارت سوخت خودرو خود را جستجو کنند.

مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت گفت: همچنین طبق مشخصات و یا شماره تلفن همراهی که متقاضیان در سامانه ثبت کرده اند یک رمز یکبار مصرف ارسال می شود و جایگاه دار طبق رمز کارت سوخت را تحویل مالک خودرو می دهد. 

به گفته صادقی، اگر بعد از مدت ده روز مالک کارت به جایگاه برای دریافت کارت خود مراجعه نکند جایگاه دار کارت سوخت جامانده را به ناحیه مربوطه تحویل می دهد.

او گفت: همچنین اگر مالکان خودرو رمز کارت سوخت را چند بار اشتباه وارد کنند کارت به صورت خودکار قفل می شود و باید مالک با مشخصات خودرو به ناحیه محل جایگاه سوخت مراجعه و اقدام به حذف رمز قبلی کند.

او بیان کرد: از  سال گذشته تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار کارت در جایگاه‌های سراسر کشور جامانده است، که تقریبا نزدیک به ۲۷۰ هزار نفر برای دریافت کارت سوخت شخصی خودشان به جایگاه‌ها مراجعه کرده اند.

 صادقی تصریح کرد: ندادن کارت سوخت به دیگران برای سوخت گیری موضوعی است که می‌تواند از سوء استفاده افراد سودجو جلوگیری کند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما