لیلا زارع بازیگر سریال ارمغان تاریکی در 44 سالگی/ پسرش هم بود + عکس و بیوگرافی

بیوگرافی لیلا زارع: او در تهران در تاریخ ۲۱ مهر ۱۳۵۹ به دنیا آمد. زارع دارای مدرک کارشناسی در رشته مدیریت بازرگانی است. علاوه بر فعالیت در حوزه سینما، تلویزیون و تئاتر، او به عکاسی نیز مشغول بوده و قبل از ورود به عرصه بازیگری، فعالیتی در زمینه عکاسی داشته است. با معرفی هنرمندان از بخش فرهنگ و هنر مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

لیلا زارع بازیگر سریال ارمغان تاریکی در 44 سالگی/ پسرش هم بود + عکس و بیوگرافی

بیوگرافی لیلا زارع

لیلا زارع متولد ۲۱ مهر ۱۳۵۹ در تهران، بازیگر است.

لیلا زارع 1

تحصیلکرده رشته مدیریت بازرگانی و دیزاین می باشد که علاوه بر بازیگری عکاسی می کند و در خانه اش یک مزرعه کوچک از انواع سبزیجات دارد و می گوید بی گذار به آب نمی زند.

او در سال ۱۳۸۲ برای نخستین‌بار بازیگری را در یک مجموعه تلویزیونی تجربه کرد، اما این سریال به خاطر مشکلات تولید پخش نشد. وی پس از آن در فیلم ما همه خوبیم به ایفای نقش پرداخت. بازی در فیلم سوپر استار(۱۳۸۷) و مجموعه تلویزیونی ارمغان تاریکی(۱۳۸۹) باعث محبوبیت او در سینما و تلویزیون شد.

 

لیلا زارع 8

 

علاقه به عکاسی

لیلا زارع می گوید انواع شغل های مختلف را تجربه کرده و قبل از ورود به عرصه بازیگری، آتلیه عکاسی داشته است و دوره و کلاس های متفاوتی را هم گذرانده است. در ادامه به کلاس های نقد و بررسی فیلم ها رفت اما هیچ وقت کلاس تخصصی بازیگری را تجربه نکرد.

جراحی زیبایی لیلا زارع

لیلا زارع عنوان کرد هیچ وقت عمل زیبایی را تجربه نکرده ام چون من طبیعی بودن را دوست دارم، اعتقاد دارم روند زندگی فقط به شکل طبیعی خودش کامل است.

هر آنچه در زندگی ام دارم را هدیه ای از طرف خدا می دانم و اعتقاد دارم بهترین راه تشکر کردن از خدا حفظ و مراقبت و استفاده درست از همه نعمت هایی است که خدا به ما داده است.

لیلا زارع 5

ازدواج و فرزند لیلا زارع

لیلا زارع سال ها پیش با آقایی به نام «پزشکی» ازدواج کرده و ثمره این زندگی یک فرزند دختر به نام «نگین» بود که بعد از تغییر جنسیت حالا به عنوان یک پسر به نام «سپنتا» ادامه می دهد.

لیلا زارع 7

سپنتا عضو تیم کارگروه افراد ترنسجندر در خیریه شمس می باشد و حالا گام در مسیر هنری و بازی در تئاتر نیز برداشته است.

علایق

من انواع سبزی و صیفی ها را در منزل پرورش می دهم ، همه چیز را به صورت تازه مصرف می کنم؛ در واقع من یک مزرعه کوچک در منزل دارم گرایش زیادی به مصرف گوشت ندارم و خیلی کم مصرف می کنم ولی در عوض عاشق غذاهای دریایی و حبوبات هستم. بیشتر وعده های غذایی ام را در طول هفته از حبوبات جوانه زده تهیه می کنم.

لیلا زارع 2

سعی می کنم سبک زنگی سالمی چه در نوع تغذیه، خواب، تنفس و ورزش هایی که انجام می دهم داشته باشم و همین طور نوع افکار و گفتار و رفتار خودم شکل سالمی را دنبال می کنم.

از طریق مطالعه در نوع زندگی سالم همچنین آگاهی و شناخت از بدن و خلق و خوی خودم سعی می کنم به مرور زمان شکلی کامل تر، مناسب تر و به روزتری برای برنامه زندگی خودم پیدا و اجرا کنم. یک ساعت در روز نرمش می کنم و این ساعت نرمش را در حکم یک وعده غذایی برای بدنم لازم و ضروری می دانم.

ورود به هنر

لیلا زارع در سال ۱۳۸۲ وقتی ۲۳ ساله بود اولین بار در یک مجموعه تلویزیونی جلوی دوربین رفت ولی این سریال بدلیل مشکلات تولیدی پخش نشد.

یک سال بعد اما با فیلم « ما همه خوبیم» به کارگردانی بیژن میرباقری و کنار چهره هایی چون آهو خردمند و محسن قاضی مرادی بازی سینما را تجربه کرد.

لیلا زارع 3

نحوه ورود به سینما از زبان خودش

لیلا زارع توضیح می‌دهد که چگونه وارد عرصه بازیگری شد:

“من چندین بار برای نقش‌های مختلفی انتخاب شدم و حتی قرارداد هم بستم ولی این اتفاق برایم نیفتاد که در آنها بازی کنم. قبل از اینکه به سمت بازیگری بیایم خیلی نسبت به آن علاقه‌مند نبودم ولی با همان اولین کاری که بازی کردم در حین بازی به بازیگری علاقه‌مند شدم. رشته اصلی‌ام هم مدیریت بازرگانی بود ولی در ایران دیزاین خواندم. نقاشی و عکاسی هم انجام می‌دهم و عکاسی را بیشتر دنبال می‌کنم. به نظرم در این دنیا همه‌چیز به هم ربط پیدا می‌کند و رشته تحصیلی من هم بی‌ربط به بازیگری نبود.”

شهرت لیلا زارع

بازی اش در فیلم «سوپراستار» سال ۱۳۸۷ به کارگردانی تهمینه میلانی چهره اش را شناخته تر کرد و سال ۱۳۸۹ با سریال «ارمغان تاریکی» به یکی از کاراکترهای شناخته شده تبدیل شد. بسیاری از مردم لیلا زارع را با عنوان لیلا زارع بازیگر سریال ارمغان تاریکی به دلیل بازی درخشان می شناسند.

لیلا زارع 6

افتخارات لیلا زارع

1. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره فیلم فجر برای فیلم “ما همه خوبیم” از بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر.

2. دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر برای فیلم “شیفت شب” از سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر.

3. نخل زرین بهترین بازیگر نقش اول زن در سریال “ارمغان تاریکی” از سومین جشنواره جام جم.

4. نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن در جشنواره فیلم فجر برای فیلم “خون شد” از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر.

5. نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن در چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای فیلم “خون شد”.

لیلا زارع 4

فیلم های سینمایی لیلا زارع

۱۴۰۰ – ضد – امیرعباس ربیعی
١٣٩٩ – لاک‌پشت و حلزون – رضا حماسی
۱۳۹۸ – خون شد – مسعود کیمیایی
۱۳۹۸ – روز بلوا – بهروز شعیبی
۱۳۹۸ – پسرکشی – محمدهادی کریمی
۱۳۹۷ – معکوس – پولاد کیمیایی
۱۳۹۶ – غیرمجاز – حسین یکتاپناه
۱۳۹۶ – جن زیبا – بایرام فضلی
۱۳۹۵ – یک کیلو و بیست و یک گرم – رحیم طوفان
۱۳۹۵ – آذر – محمد حمزه ای
۱۳۹۵ – کمدی انسانی – محمدهادی کریمی
۱۳۹۴ – خانه دیگری – بهنوش صادقی
۱۳۹۴ – سمفونی تولد – محمد پرویزی
۱۳۹۴ – امتحان نهایی – عادل یراقی
۱۳۹۳ – شیفت شب – نیکی کریمی
۱۳۹۲ – ذوب شدن پادشاه – هوتن زنگنه پور
۱۳۹۲ – با دیگران – حسین محجوب
۱۳۹۲ – شیفتگی – علی زمانی عصمتی
۱۳۹۲ – گنجشکک اشی مشی – وحید نیکخواه آزاد، غلامرضا رمضانی و مسعود کرامتی
۱۳۹۰ – به امید دیدار – محمد رسول اف
۱۳۸۷ – کارناوال مرگ – حبیب‌الله کاسه ساز
۱۳۸۷ – پستچی سه بار در نمی‌زند – حسن فتحی
۱۳۸۷ – سوپراستار – تهمینه میلانی
۱۳۸۶ – خواب لیلا – مهرداد میرفلاح
۱۳۸۴ – باغ آلوچه – بهروز شعیبی
۱۳۸۴ – خانه روشن – وحید موسائیان
۱۳۸۳ – ما همه خوبیم – بیژن میرباقری

سریال های تلویزیونی لیلا زارع

ارمغان تاریکی (سال تولید: ۱۳۸۹، کارگردان: جلیل سامان، شبکه: سه)
سرزمین مادری (سال تولید: ۱۳۸۷-۱۳۹۶، کارگردان: کمال تبریزی)
محکومین (سال تولید: ۱۳۹۶، کارگردان: سیدجمال سیدحاتمی، شبکه: یک)

فیلم کوتاه

۱۱ – مسعود حاتمی

زیر پلک – بیژن میرباقری

اتاق خالی – سید علی قاسمی

حلوا

تله فیلم

ملاقات در جاده

برای دومین بار – منوچهر هادی

جمعۀ داغ

یک داستان کوتاه و چند داستان دیگر

داستان دوست – سعید عقیقی

بچه های اسفرورین

 

گفتگوی خودمانی با لیلا زارع

ترجیح می‌دهید که با چه نوع کارگردانانی همکاری کنید که دیدگاهشان نزدیک به دیدگاه شما باشد؟

هیچ زمانی ما طراحی نمی‌کنیم که چه اتفاقی برایمان می‌افتد و باید فلان نقش را بازی کنیم یا با فلان کارگردان همکاری کنیم. آدم با هر کارگردانی که کار می‌کند یکسری تجربه به دست می‌آورد.
هر چقدر هم نقش‌های متفاوت‌تری را یک بازیگر بازی کند و هر چقدر نقش‌هایی که کار می‌کند دورتر از هم باشند حداقل برای خود بازیگر این مزیت را دارد که می‌تواند ابعاد بیشتری از وجود و توانایی‌هایش را بشناسد و در معرض نمایش قرار دهد.

بازی‌هایی که تابه‌حال از شما دیدم به نوعی نقش‌های آرام و بی‌سر و صدایی بوده که توانایی زیر پوستی بازی کردن‌شان را هم داشتید. می‌خواستید همیشه در قالب این گونه نقش‌ها ظاهر شوید؟

همه نقش‌هایم هم آرام نبوده و نقش‌های متفاوتی هم تجربه کردم. به نظرم امکان دارد که در کل نقش‌هایی که یک بازیگر آنها را ایفا می‌کند، ویژگی‌های آن نقش در وجود خود آدم هم باشد. شاید یک مقداری‌اش مربوط به شخصیت خود بازیگر هم باشد ولی وقتی نقشی را بازی می‌کنی بیشتر آن ویژگی نمایان‌ می‌شود. من نقش‌های متفاوتی بازی کردم و در نقش زنان عصبی هم ظاهر شدم.

پس نقش منفی هم اگر پیشنهاد بشود بازی می‌کنید؟

بله. اگر جذابیت‌های ممکن را که تا حدودی به ذهن من هم نزدیک باشد و جای کار بیشتری داشته باشد آن را بازی می‌کنم.

برای انتخاب یک نقش به چه چیزهایی سعی می‌کنید که بیشتر توجه کنید؟

کارگردان، فیلمنامه، نقشی که هر کدام‌شان خوب باشند.
قصد دارید که همیشه در فیلم‌ها و سریال‌های خاص‌تری بازی کنید و به نوعی به سراغ کارهای گیشه و مخاطب‌پسند هم می‌روید؟

امیدوارم که اینطوری باشد. ولی اگر شخصیت جالبی باشد که کارگردان آن کار کارگردان خوبی باشد و فیلمنامه هم نظرم را جلب کند، امکان دارد که کاری فانتزی را هم بازی کنم. مهم این است که کار در همان ژانری هم که قرار دارد با قرینه و چارچوب درستی پیش برود.
بازی در سینما و تلویزیون را چقدر با یکدیگر متفاوت می‌بینید؟

سینما و تلویزیون مدیوم‌شان کاملا با هم فرق می‌کند و خیلی با یکدیگر تفاوت دارند. یعنی نمی‌خواهم بگویم که سینما بهتر از تلویزیون است یا تلویزیون بهتر از سینما. هر کدام جنس بازی خودشان را اقتضا می‌کنند و صد درصد با هم متفاوتند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما