شرکت سپیدماکیان

شرکت سپیدماکیان

شرکت سپیدماکیان یک شرکت پیشرو در صنعت طیور و بزرگترین زنجیره تولید و توزیع مرغ گوشتی کشور است که در سال ۱۳۵۹ هجری شمسی در استان گیلان تاسیس شد. فعالیت های این شرکت عبارتست از مدیریت کل چرخه تولید گوشت مرغ شامل مزارع مرغ مادر، کارخانه جوجه کشی، مزارع پرورش مرغ گوشتی، کارخانه دان پلت، کشتارگاه صنعتی، کارخانه قطعه بندی، فرآوری گوشت و درنهایت توزیع محصول نهایی می باشد.

تولید عمودی و یکپارچه شرکت،شامل حلقه های متصل به یکدیگر است که در هر یک از این فرآیندها، بالاترین معیارهای کیفیت، امنیت بهداشتی و سلامت غذا، برای مصرف کننده در نظر گرفته شده است. راهبرد شرکت سپید ماکیان تهیه و توزیع گوشت مرغ با بهترین کیفیت و در سالم ترین شرایط از نظر بهداشتی با حفظ ارزش غذایی و قیمت مناسب به مصرف کنندگان می باشد.

امکانات:

  • کارخانه دان
  • مزارع مرغ مادر
  • مزارع مرغ گوشتی
  • جوجه کشی
  • کشتارگاه صنعتی
  • محصول آماده طبخ

چشم اندازها و ارزش ها ​

چشم انداز آتی: در بعد کمی مدیریت ۱۰% از مصرف مرغ کشور از طریق ایجاد خوشه صنعتی و زنجیره های تامین و توزیع است تا ضمن حفظ بازار داخلی حضور فعالی در بازارهای منطقه ای ایجاد شود. طبعا در بعد کیفی تنوع محصولات و تولید و توزیع غذای آماده کاملا رقابت پذیر، از برنامه های نزدیک کشور است.

  •  

    باتوجه به مصرف ۱،۷۰۰،۰۰۰ تن جاری در رشد سالیانه ۵% آن و تقاضای مرغ در کشورهای منطقه که رقمی بالغ بر ۲،۰۰۰،۰۰۰ تن است، به نظر می رسد دستیابی به تولید کمی مورد نظر ضمن آنکه قابل حصول است،نیازمند عزم ملی است. (همکاری دولتیان و دست اندرکاران صنعت)

    چرخه تولید

    مرغ های مادر، در محیط کنترل شده از نظر دما، رطوبت، نور و شرایط محیطی مناسب پرورش می یابند. همچنین با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و کنترل شده و نیز رعایت شرایط کامل امنیت زیستی، مرغ های مادر سالم با وزن یکنواخت و مطابق استانداردهای نژاد پرورش می یابند و آماده ورود به دوران تولید می شوند. در طول دوران پرورش مرغ های مادر، با استفاده از واکسن های مناسب، پرندگان مولد، بر علیه بیماری های شایع در منطقه ایمن شده و در نتیجه مقادیر مناسبی از ایمنی را به جوجه های تولیدی منتقل خواهند نمود، بدین ترتیب جوجه های گوشتی شرکت، با مناسب ترین کیفیت، آماده عرضه به واحد های پرورش دهنده مرغ گوشتی خواهند بود.

    در تمام دوران پرورش و تولید،با پایش مداوم گله ها توسط کارشناسان تولید، شرایط برای دستیابی به بهترین سطوح تولید تخم مرغ نطفه دار و به تبع آن مناسب ترین کیفیت جوجه یکروزه مهیا می گردد.در طی دوران چهل هفته ای تولید،حداکثر کنترل بهداشتی برای سلامت مرغ و تخم مرغ نطفه دار تولید شده، رعایت می شود. تخم مرغ های نطفه دار تولیدی ،توسط کامیون های با شرایط محیطی مناسب به کارخانه جوجه کشی ارسال می گردند.

    در کارخانه جوجه کشی، مجدداً عملیات درجه بندی (گرید) و ضد عفونی تخم مرغ ها انجام می گیرد.سپس تخم مرغ ها به دستگاه های ستر(انکوباتور) منتقل می شوند. لازم به ذکر است مجموعه دستگاه های شرکت ساخت کارخانه پیترسایم می باشند.

    جوجه های تولیدی در جوجه کشی ،ابتدا تعیین جنسیت و سپس بر علیه بیماری های نیوکاسل،گامبورو وبرونشیت واکسینه می شوند و در نهایت به کمک سبدهای مخصوص،توسط کامیون های ویژه حمل جوجه یکروزه، به مزارع مرغ گوشتی تحت مدیریت شرکت حمل می گردند.

    در مزارع گوشتی، برای رسیدن به حداکثر پتانسیل ژنتیکی نژاد ، قرنطینه شدید بهداشتی به همراه شرایط مناسب دما، رطوبت، تهویه هوا وتغذیه فراهم شده است. همچنین برای پیشگیری از بیماری های شایع در منطقه، علاوه بر واکسیناسیون اولیه، برنامه واکسیناسیون مجدد نیز طراحی گردیده است.

    به منظور پرهیز از مصرف آنتی بیوتیک تمام تلاش کارشناسان بر حفظ سلامت مرغ متمرکز است تا در نهایت غذای سالم در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد.

    همچنین به منظور بهبود کیفیت گوشت مرغ و کاهش میزان چربی لاشه، سن کشتار به محدوده۴۰-۳۱ روز(میانگین۳۷ روز)رسیده است. وزن مرغ های زنده در زمان کشتار معمولا در محدوده ۲۶۰۰-۱۶۰۰ گرم (میانگین۲۳۰۰ گرم) است.

    در شرکت سپیدماکیان برای حفظ و رعایت شرایط بهداشت و قرنطینه ای بین مزارع مرغ مادر و گوشتی ،تولید دان در دو کارخانه بطور جداگانه انجام می گیرد.

    کارخانه خوراک دان مزارع مرغ مادر:

    در این کارخانه ، روزانه ۸۰ تن دان از مواد اولیه به صورت مش (آردی)، تولید می شود، البته در چشم انداز آینده و نزدیک ، دان مصرفی مزارع مرغ مادر ، پس از انجام مراحل پخت (پاستوریزاسیون)، به صورت کرامبل عرضه خواهد شد.

    کارخانه خوراک دان مزارع مرغ گوشتی:

    این کارخانه که مجهز به مدرن ترین دستگاه های روز دنیاست،در ابتدای سال ۱۳۹۲، شروع به فعالیت نمود و ظرفیت تولید آن ، مقدار ۴۰ تن دان پلت در هر ساعت است،همچنین ظرفیت تولید دان در کارخانه قدیمی شرکت۱۰ تن دان پلت در ساعت است.

    در هر دو کارخانه ،مواد اولیه مصرفی ( ذرت ، سویا، گندم و جو )، قبل از ورود به کارخانه، به منظور سنجش ارزش غذایی و نیز میزان آلودگی به سموم قارچی (مایکوتوکسین ها) نمونه برداری وسپس مورد آزمایش کیفی قرار می گیرندو پس از تایید، در تهیه دان استفاده می شوند.

    در کشتارگاه شرکت سپیدماکیان، بهره گیری از بهترین وبه روز ترین تکنولوژی دنیا و با استفاده از دستگاه های کاملا خودکار (اتوماتیک) امکان ارائه کیفیت متفاوتی از مرغ کشتار شده با رعایت شرایط کامل بهداشتی به مصرف کننده را میدهد.

    پس از ذبح حلال،تجهیزات مدرن کشتار شرکت سپیدماکیان،این امکان را بوجود آورده است تا محصولات فرآوری وقطعه بندی مرغ همراه با سردخانه قدرتمند،در درجه حرارت مناسب تولید و ذخیره سازی شوند.

    همچنین برای مصرف کننده این اطمینان حاصل می شود که محصولات خود را در شرایط ایده آل توزیع دریافت نماید. برنامه های سختگیرانه بهداشتی، پاکیزه سازی و ضد عفونی به ما اجازه میدهد تا از عمر مفید و طولانی مدت محصولات اطمینان حاصل کنیم. اطمینان فوق توسط آزمایشگاه میکروبیولوژی کشتارگاه بطور مداوم کنترل می گردد.

    شبکه توزیع؛ گروه سپیدماکیان دارای ساختار کنترل شده و مناسب پخش برای تمام محصولات است. تمامی محصولات تازه و به سرعت بدست مصرف کننده می رسند.همچنین با استفاده از بهترین تجهیزات ردیابی این امکان برای شرکت بوجود آمده است تاتمامی مراحل پخش و توزیع را تحت کنترل و نظارت خود داشته باشد و بدین طریق محصولات با بالاترین کیفیت بهداشتی و غذایی بدست مصرف کننده می رسد. همچنین محصولات شرکت به خارج از ایران نیز صادر می گردد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما