هشدار: این افراد دیگه توت فرنگی نخورن

در حالی که توت فرنگی جزو میوه های پرطرفدار و لذیذ است اما افرادی هستند که باید از مصرف آن اجتناب کنند یا احتیاط بیشتری به خرج دهند.

هشدار: این افراد دیگه توت فرنگی نخورن

چه کسانی نباید توت فرنگی بخورند؟

توت فرنگی یکی از میوه های پرخاصیت و البته پرطرفدار فصل بهار است که همچون تمام مواد غذایی دیگر، میزانی از خواص و عوارض را در خود نهفته است که عوارض آن شامل گروه خاصی از افراد می شوند که در مشخصه های آنها را در ادامه این بخش از سلامت نمناک خواهید خواند.

مصرف توت فرنگی در شرایط خاصی توصیه نمی شود، مانند:

افرادی که از اسهال رنج می برند

افراد مبتلا به هر نوع اختلال گوارشی شدید

افراد مبتلا به دیابت یا کولون تحریک پذیر

افراد مبتلا به نارسایی کلیه

افراد مبتلا به حساسیت توت فرنگی

توت فرنگی

در روز چند عدد توت فرنگی بخوریم؟

در صورت نداشتن حساسیت یا شرایط خاص گوارشی، به گفته متخصصان، شما می توانید تقریباً 6 الی 8 عدد توت فرنگی در هر وعده مصرف کنید. بطور کلی می توانید هر روز 200 گرم میوه بخورید، اما همیشه باید طیف وسیع تری از میوه ها را مصرف کنید. بر این اساس، می توانید سه یا چهار توت فرنگی به ظرف میوه خود اضافه کنید و باقی ظرفیت را به میوه های دیگر اختصاص دهید. خوردن حدود هشت توت فرنگی در یک روز، ویتامین C کافی مورد نیاز بدن شما فراهم می کند.

‫تصاویر| برداشت توت فرنگی در گلستان‬‎

در حالی که توت فرنگی یک مکمل مغذی برای هر رژیم غذایی است، باید در حد اعتدال استفاده شود. علیرغم فواید تغذیه ای، توت فرنگی اغلب سرشار از قند بوده و حتی ممکن است دارای بقایای آفت کش ها نیز باشد از این روز مصرف بیش از حد توت ها ممکن است باعث ناراحتی معده، سوزش سر دل ، اسهال، رفلاکس، نفخ و واکنش های آلرژیک در برخی افراد شود.

منبع: نمناک

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما