زاکانی: برای تهران برنامه ۵ ساله دارم/ ۲ خط برای احداث تراموا مشخص شد

اقتصاد ۱۰۰ – شهردار تهران گفت: تهیه اتوبوس‌ از خارج از کشور در دستور کار است و فراتر از اتوبوس به تراموا فکر می‌کنیم.

زاکانی: برای تهران برنامه ۵ ساله دارم/ ۲ خط برای احداث تراموا مشخص شد

به گزارش گروه مدیریت شهری اقتصاد ۱۰۰، علیرضا زاکانی شهردار تهران پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما موضوع حمل و نقل است و ما ۴ تحول را در دستور کار داریم.

وی افزود: بزرگترین مشکل شهر تهران، ترافیک است که مردم از آن رنج می‌برند و ما برای رفع تمامی مشکلات کالبدی، ابرپروژه نوسازی شهر را در دستور کار داریم.

شهردار تهران بیان کرد: به موضوع اتوبوسرانی و تاکسیرانی توجه ویژه داریم و امیدواریم بتوانیم ظرفیت اتوبوس را افزایش دهیم؛ شهر تهران به بیش از ۹ هزار دستکاه اتوبوس نیاز دارد.

وی گفت: در کنار آن توسعه فعالیت‌ها را در حوزه مترو گسترش خواهیم داد تا یک افق ۵ ساله داشته باشیم و از الگو‌های متفاوت حمل و نقلی استفاده کنیم.

زاکانی درباره تراموا نیز اظهار داشت: تراموا هم ظرفیت پاکی را قرار می‌دهد و هم الگوی پیشرفت ارائه خدمات است و هزینه پایین تری نسبت به مترو دارد.

وی با بیان اینکه برای تراموا ۲ خط مشخص شده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد حمل و نقل درون شهری با خودرو‌های شخصی است و باید این موضوع را بر عکس کنیم و شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

شهردار تهران گفت: ما تمام ظرفیت‌هایی که به ارتقای حمل و نقل عمومی کمک کند را استفاده خواهیم کرد و در حال حاضر بیش از ۳ هزار اتوبوس تحویل گرفته‌ایم و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیز تا پایان سال نوسازی خواهند شد.

وی گفت: تهیه اتوبوس‌ از خارج از کشور در دستور کار است و فراتر از اتوبوس به تراموا فکر می‌کنیم.

شهردار تهران بیان کرد: قرارگاه مسکن یک کار شبانه روزی ما است و تعهد کردیم سالی ۱۸۰ هزار واحد مسکن را تسهیل گری کنیم و در حال حاضر برای ۳۴۰ هزار واحد تفاهم نامه نوشته‌ایم.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما