اقتصاد گرجستان از کویت و ویتنام پیشی گرفت/ جنگ اوکراین چطور گرجستان را زیر و رو کرد

اقتصاد 100 - از زمان شروع جنگ اوکراین، ده‌ها هزار شهروند روسیه و اوکراین به گرجستان مهاجرت کرده‌اند.

اقتصاد گرجستان از کویت و ویتنام پیشی گرفت/ جنگ اوکراین چطور گرجستان را زیر و رو کرد

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100، داده‌های اقتصادی نشان می‌دهد در میانه جنگ روسیه و اوکراین، در حالی که بیشتر توجه‌ها معطوف این جنگ و ویرانی‌های اوکراین است، گرجستان در همسایگی روسیه و نزدیک به اوکراین، به‌سرعت دارد مسیر رشد اقتصادی خود را طی می‌کند.

خبرگزاری رویترز نوشت: گرجستان در حال حاضر به یکی از کشورهای دارای سریع‌ترین رشد اقتصادی در جهان تبدیل می‌شود.

به‌نوشته رویترز در حالی که بیشتر کشورهای جهان با رکود و شرایط بد اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، انتظار می‌رود گرجستان، با جمعی ۳.۷ میلیون‌ نفر، در پایان سال ۲۰۲۲ رشد ۱۰درصدی تولید داشته باشد.

به‌نظر می‌رسد مهاجرت روس‌ها نقش مهمی داشته است. از زمان شروع تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، گرجستان پذیرای بیش از ۱۰۰ هزار شهروند روسی بوده است.

اگر پیش‌بینی‌ها از رشد کنونی اقتصاد گرجستان محقق شود، آنگاه اقتصاد ۱۹ میلیارد دلاری گرجستان، با منابع عظیمی از کوه‌ها، جنگل‌ها  از بسیاری از بازارهای نوظهور مانند ویتنام، یا کشورهای صادرکننده نفت، مانند کویت، پیشی خواهد گرفت.

از زمان شروع تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، ده‌ها هزار تن از شهروندان روسیه برای زندگی بهتر به گرجستان مهاجرت کرده‌اند.

به‌نوشته رویترز، دست‌کم دو موج مهاجرت، یکی در هفته‌های شروع جنگ و دیگری در ماه سپتامبر، بعد از فراخوان پوتین برای بسیج عمومی، از روسیه خارج شدند و به گرجستان مهاجرت کردند.

رونق فعلی اقتصاد گرجستان، چیزی نبود که از قبل پیش‌بینی شده باشد. در واقع بیشتر تحلیلگران عکس این وضعیت را نشان می‌دادند.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما