تیم‌های سحر هلال احمر در کشور مستقر می‌شوند

اقتصاد 100 - اعضای تیم‌های سحر علاوه بر آنکه در ارائه خدمات سلامت روان و حمایت روانی از آسیب‌دیدگان و متاثران از حوادث طبیعی فعالیت می‌کنند، در بحث فضای مناسب کودک، اقدامات کمک‌های اولیه روانشناختی، رسانه و... دوره‌های خاصی را می‌گذرانند.

تیم‌های سحر هلال احمر در کشور مستقر می‌شوند

به گزارش گروه مدیریت شهری اقتصاد 100، گلفشان درباره به روزرسانی و بازتوانی تیم‌های سحر اظهار کرد: تیم‌های سحر از سال‌های قبل آغاز به کار کردند. همانطور که می‌دانید نام سحر برگرفته از عنوان سفیران حمایت روان است.

وی ادامه داد: از روزی که توجه به سلامت روان نیز جزو وظایف سازمان جوانان جمعیت هلال احمر قرار گرفت، تیم‌های سحر هر ساله برنامه‌هایی را برای تکمیل آموزش‌های خود دارند. تیم‌های سحر باید آموزش‌های به روز داشته باشند تا بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند، بنابراین اینطور نیست که اعضای این تیم‌ها فقط یک‌بار آموزشی را فرا بگیرند، بلکه آموزش‌های آنان مدام به‌روزرسانی می‌شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هم اکنون ۳۹۱ تیم سحر فعال هستند گفت: ما تلاش کردیم تا با توجه به عملکرد موفقی که این تیم‌ها به ویژه در هنگام وقوع بحران‌هایی مانند زلزله، سیل و ... داشتند، تعداد آن‌ها را افزایش دهیم که در حال حاضر تعداد آن‌ها به ۳۹۱ تیم افزایش پیدا کرده است. از این تعداد، تیم‌های سحر در هشت استان آموزش‌هایی تکمیلی را گذراندند که از ماه آینده چهار استان دیگر نیز به آن اضافه می‌شود. قصد داریم هر چند وقت یکبار تیم‌های چهار استان را تحت آموزش قرار دهیم.

به گفته وی، اعضای تیم‌های سحر علاوه بر آنکه در ارائه خدمات سلامت روان و حمایت روانی از آسیب‌دیدگان و متاثران از حوادث طبیعی فعالیت می‌کنند، در بحث فضای مناسب کودک، اقدامات کمک‌های اولیه روانشناختی، رسانه و... دوره‌های خاصی را می‌گذرانند.

گلفشان با اشاره به حضور تیم‌های سحر در حوادث مختلف گفت: با حضور موفقی که تیم‌های سحر در متروپل، زلزله‌های مختلف، سیل و ... داشتند، مسئولین کشوری را بر آن داشت که به این تیم‌ها توجه بیشتری کنند. ما در هر شهری تیمی خواهیم داشت. باید در هر شهر تیم سحر داشته باشیم چرا که فرهنگ هر شهر با شهر دیگر متفاوت است و سعی می‌کنیم که در هر شهر دو تیم را آماده کنیم. این تیم‌ها با توجه به شناختی که از فرهنگ و اقلیم آن منطقه دارند، می‌توانند خدمات بهتری را در صورت لزوم به حادثه‌دیدگان ارائه کنند.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما