اولین سرمایه گذاری جدی ایران در حمل و نقل تجاری دریای خزر

اقتصاد 100 - بزرگترین شرکت کشتیرانی ایران قصد دارد بندر آستاراخان را مدرن‌سازی کند.

اولین سرمایه گذاری جدی ایران در حمل و نقل تجاری دریای خزر

به گزارش گروه حمل و نقل اقتصاد 100، بزرگترین شرکت کشتیرانی ایران قصد دارد بندر آستاراخان را مدرن‌سازی کند و منطقه خود را برای افزایش حمل‌ونقل بار در سراسر دریای خزر، از جمله به عنوان بخشی از توسعه کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال - جنوب (ITC) گسترش دهد.

این شرکت که در فهرست 100 خط کشتیرانی بزرگ جهان در رتبه چهاردهم قرار دارد، در حال سرمایه گذاری در توسعه بندر آستاراخان PJSC است که سهام کنترلی آن متعلق به یک شرکت ایرانی است. برنامه بازدید شامل: بازدید از کارخانه کشتی سازی لوتوس، مذاکره با مقامات منطقه ای و رهبری منطقه ویژه اقتصادی لوتوس (SEZ) در مورد توسعه ITC شمال-جنوب بود.
همچنین مدیرعامل شرکت کشتیرانی ایران برای همکاری با کارخانه کشتی سازی لوتوس آستاراخان که مذاکرات با مدیریت آن برای خرید دو نفتکش برای ایران در حال انجام است، ابراز علاقه کرد و انتظار می رود سفارشات تخصصی دیگری نیز در آینده انجام شود.
همانطور که اولگ کنیازف معاون فرماندار منطقه آستاراخان در دیدار با هیات ایرانی خاطرنشان کرد، این منطقه آماده است تا به عنوان مرکز اصلی انتقال کالاهای ایرانی به فدراسیون روسیه و سایر کشورهای اتحادیه اروپا از طریق کریدور شمال - جنوب عمل کند. برای این منظور، به نمایندگی از رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، یک منطقه بندری ویژه اقتصادی در حال توسعه است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما