نقشه اقتصادی برای ۵۸۰۰ کیومتر مسیر آبی کشور نداریم

اقتصاد ۱۰۰ - دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: بیش از ۵۸۰۰ کیومتر سواحل اصلی، جزیره‌ای و رودخانه‌ای داریم، اما متاسفانه سهم بسیار پایینی در GDP ایران از حوزه کسب‌وکارهای دریایی است.

نقشه اقتصادی برای ۵۸۰۰ کیومتر مسیر آبی کشور نداریم

به گزارش گروه حمل و نقل اقتصاد ۱۰۰، مسعود پل‌مه، دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه "در ایران بیش از ۵۸۰۰ کیومتر سواحل اصلی، جزیره‌ای و رودخانه‌ای داریم"، گفت: متاسفانه سهم بسیار پایینی در GDP ایران از حوزه کسب‌وکارهای دریایی است.

پل‌مه در مراسم شصت‌ونهمین سالگرد تاسیس انجمن شرکت‌های کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با تاکید بر لزوم توسعه دریامحور برای توسعه اقتصادی کشور بیان کرد: پیشرفته‌ترین شهرها، توسعه‌یافته‌ترین کارخانجات و فعالیت‌های اقتصادی، در کنار سواحل شکل گرفته و بالندگی آن کشورها را رقم می‌زند و علت آن هم نگاه عمیق اجتماعی و اقتصادی از دریچه دریاست.

وی ادامه داد: ما در ایران بیش از ۵۸۰۰ کیومتر سواحل اصلی، جزیره‌ای و رودخانه‌ای داریم، اما متاسفانه سهم بسیار پایینی در GDP ایران از حوزه کسب‌وکارهای دریایی است. ما در راس تحریم‌های اقتصادی بودیم‌ و هنوز هم هستیم، در عین حال سربازان اقتصادی این کشور بودیم و هستیم و به این خدمت می‌بالیم، اما بیش از هر چیز از خودتحریمی‌های داخلی شکوه داریم، زیرا بعضی از سازمان‌های دولتی نگاه صرف به ماموریت‌های سازمانی خود دارند، نه منافع ملی. 

دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران خاطرنشان کرد: امیدوارم روزی برسد که اگر تصمیمی اقتصادی در کشور گرفته می‌شود، در حوزه دریا باشد، به‌گونه‌ای که حتما پیوست آن دریایی داشته باشد و تحلیل اقتصادی در حوزه دریا هم داشته باشد تا بتوانیم از بیشترین مواهب دریایی بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما