درس عبرتی به نام مسکن مهر / اعلام راهکار ارزان تمام کردن نهضت ملی

اقتصاد 100 - معاون و مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: با درس گرفتن از طرح مسکن مهر، پروژه‌ها در نهضت ملی به صورت متقاضی محور و مردمی پیش می‌رود و در تکمیل پروژه‌ها از ظرفیت مردم استفاده خواهیم کرد.

درس عبرتی به نام مسکن مهر / اعلام راهکار ارزان تمام کردن نهضت ملی

به گزارش گروه مسکن اقتصاد 100،«هادی عباسی» در مراسم کلنگ‌زنی ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی در شهرهای جدید که امروز در ساختمان دادمان وزارت راه به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، بیان کرد: نگاه اصلی دولت به موضوع مسکن، خانواده محور است تا ازدواج را افزایش داده و امید به آینده را در جوانان بیفزاید.

وی افزود: بدون ساخت مسکن فقر ریشه کن نمی‌شود و راهبرد اصلی رفع فقر ساخت مناسب برای خانوار است.

معاون و مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: با درس گرفتن از طرح مسکن مهر، پروژه‌ها در نهضت ملی به صورت متقاضی محور و مردمی پیش می‌رود و در تکمیل پروژه‌ها از ظرفیت مردم استفاده خواهیم کرد.

عباسی اظهار داشت: در طرح نهضت ملی تراکم را کاهش دادیم تا پروژه‌ها ارزان و زودتر ساخته شود.

وی ادامه داد: بحث شهرسازی به‌جای مسکن سازی را در این طرح جایگزین کردیم تا هم‌زمان با عملیات زیربنایی، عملیات روبنایی از جمله ساخت مدرسه کلانتری و . ... در دستور کار باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: هم اکنون در استان‌هایی که زمین وجود دارد مسکن یک طبقه حیاط‌دار در حال ساخت است.

عباسی همچنین به تکلیف بانک‌ها در طرح نهضت ملی اشاره کرد و گفت: بانک‌ها در ۱۰ سال گذشته سهم خود در ساخت مسکن را پرداخت نکردند و یکی از دلایل مهم عقب‌ماندگی ساخت در کشور عدم مشارکت بانک‌ها در ساخت مسکن بود.

وی با اعلام اینکه  علاوه بر تولید و عرضه مسکن، کنترل سوداگری و بازار اجاره هم‌زمان در دستور کار است، بیان کرد: با معرفی خانه‌های خالی و اخذ مالیات از خانه‌های خالی، استفاده از سامانه املاک و اسکان و پرداخت وام ودیعه در حال کنترل بازار اجاره هستیم.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما