پیشنهاد پر منفعت انبوه‌سازان به دولت برای ساخت مسکن/ تهاتر پول با زمین

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: سازندگان اعلام آمادگی کردند که منابع مالی طرح‌ها را به صورت مشارکت تأمین و در قبال آن به صورت تهاتر زمین یا واحد مسکونی دریافت کنند.

پیشنهاد پر منفعت انبوه‌سازان به دولت برای ساخت مسکن/ تهاتر پول با زمین

به گزارش اقتصاد100 به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: در نشستی که انبوه سازان با وزیر راه و شهرسازی در این ماه داشتند، مهم‌ترین موضوعی که مطرح شد، پایین بودن توان متقاضیان بود که پیشنهاداتی برای نحوه تأمین مالی طرح‌ها ارائه دادیم.

آقای ایرج رهبر افزود: سازندگان اعلام آمادگی کردند که منابع مالی طرح‌ها را به صورت مشارکت تأمین و در قبال آن به صورت تهاتر زمین یا واحد مسکونی دریافت کنند.

وی گفت: با توجه به تجربه مسکن مهر این نگرانی را مطرح کردیم که ممکن است نقدینگی متقاضیان تکافوی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را ندهد و این مساله به طولانی شدن طرح‌ها بیانجامد؛ بنابراین سرمایه و توان فنی بخش خصوصی می‌تواند گره گشا باشد.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به نیاز استان تهران به ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار واحد مسکونی گفت: در حال حاضر حدود ۱۵۰ هزار واحد در مرحله ساخت است که فاصله معناداری با اهداف تعیین شده دارد.

ایرج رهبر، نوسانات قیمت مصالح ساختمانی را یکی از چالش‌های اصلی طرح نهضت ملی مسکن دانست و افزود: اوایل امسال میلگرد کیلویی ۱۴ هزار تومان بود که اکنون به حدود ۲۳ هزار تومان رسیده است. به همین نسبت دیگر نهاده‌های ساختمانی هم دچار تغییر قیمت شده است.

به گفته رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران، سازندگان انتظار دارند قیمت واحد‌های نهضت ملی مسکن با توجه به تورم، تعدیل شود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما