گردشگری کشاورزی و کشاورزان منتظر حمایت باشند یا نباشند!

اقتصاد 100 - تشکل کشاورزی استان ها، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان ها، مراکز تحقیقاتی کشاورزی و و میراث فرهنگی هنوز پای صنایع تبدیلی برای صنایع کشاورزی و توسعه گردشگری کشاورزی نیامده اند.

گردشگری کشاورزی و کشاورزان منتظر حمایت باشند یا نباشند!

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100، همیشه فصل برداشت محصولات زراعی و باغی، تازه آغاز مشکلات و چالش‌های باغداران و کشاورزان است،گرچه اغلب استان های کشور ظرفیت تبدیل به‌عنوان قطب کشاورزی هستند اما این ظرفیت بالقوه به تنهای کافی نیست و باید راهی برای بالفعل شدن آن نیز یافت.

اگر لحظاتی پای درد و دل کشاورزان و باغداران کشور بنشینید به عینه می‌بینید که دلشان از چالش‌ها و کمبودهای ناتمام این حوزه خون است.

بدیهی است محصولات باغی همه در یک سطح و کیفیت تولید نمی‌شود و مانند بسیاری از کشورها ما نیز باید محصولات بازارپسند تفکیک و مابقی برای تبدیل به کمپوت و عصاره جداسازی کنیم ولی در اغلب استان ها این بخش از محصولات یا دور ریخته می‌شود و یا به‌عنوان خوراک دام مورداستفاده قرار می‌گیرد به نوعی دور ریز کردن و یا به عبارتی  قربانی کردن محصول باشد همه این مسائل موجب می‌شود تا باغداری در کشور مقرون‌به‌صرفه نباشد و نگهداری برخی از باغات توجیه اقتصادی زیادی نداشته باشند.

موضوع راه‌اندازی صنایع تبدیلی در حوزه میوه هایی که ایران در آن برتری تولید دارد توسط تشکل باغداران استانی به همراه سازمان هایی مانند  اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استانی، مراکز تحقیقاتی و سازمان جهاد کشاورزی  برای استقرار صنایع تبدیلی برای محصولات باغی و زراعی می توان دست برتر کشور در بازار منطقه باشد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما