حملات ترکیه آثار باستانی دهوک عراق را آسیب رساند

اقتصاد 100 - مدیریت آثار باستانی عراق اعلام کرد که در نتیجه درگیری نیروهای ترکیه با عناصر حزب کارگران کردستان آثار باستانی این کشور آسیب دیده است.

حملات ترکیه آثار باستانی دهوک عراق را آسیب رساند

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100،  مدیریت آثار باستانی و میراث استان دهوک امروز (شنبه) اعلام کرد که در نتیجه درگیری نیروهای ترکیه با عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به ۸۰ موضع و اثر باستانی در دهوک آسیب وارد شده و احتمال نابودی آنها وجود دارد.

آثار باستانی دهوک

مدیریت آثار باستانی و میراث استان دهوک امروز (شنبه) اعلام کرد که در نتیجه درگیری نیروهای ترکیه با عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به ۸۰ موضع و اثر باستانی در دهوک آسیب وارد شده و احتمال نابودی آنها وجود دارد.

«بیکس بریوکانی»، رئیس اداره آثار باستانی و میراث استان دهوک در این باره گفت: بسیاری از سازمان‌های مدنی مرتبط با میراث فرهنگی پیگیر مرمت این اماکن بودند، اما آنها به دلیل خطراتی که در نتیجه درگیری با عناصر حزب کارگران کردستان در آنجا وجود دارد، این اماکن را ترک کردند.

ارتش ترکیه هرازچندگاهی مناطق شمالی عراق را به بهانه مقابله با حزب کارگران کردستان هدف قرار می‌دهد؛ اقدامی که انتقاد شدید دولت و مقامات عراق را به همراه داشته است.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما