برای کاستن از خطر فرونشست زمین؛

چاه‌های مناطق ۱۸ و ۲۰ تهران از رده خارج می‌شوند

اقتصاد 100 - مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: برای کاستن از خطر فرونشست زمین در مناطق ۱۸ و ۲۰ تهران در برنامه‌ای عملیاتی ۱۴۳ حلقه چاه را از رده خارج می‌کنیم.

چاه‌های مناطق ۱۸ و ۲۰ تهران از رده خارج می‌شوند

به گزارش گروه مدیریت شهری اقتصاد 100، علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران نیز با بیان اینکه در آبیاری فضای سبز به طور کامل از پساب استفاده می‌شود، گفت: پیش‌تر هفت میلیون مترمکعب از پساب استفاده می‌شد که این میزان اکنون به ۱۴ میلیون مترمکعب رسیده است و در چشم‌انداز برنامه‌ریزی شده قرار است به ۴۵ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

به گفته او، استفاده از پساب برای بوستان‌های پایتخت به دلایل بهداشتی انجام نمی‌شود و آب مورد نیاز این عرصه‌ها از چاه تأمین می‌شود.

علی‌محمد مختاری گفت: برای کاستن از خطر فرونشست زمین در مناطق ۱۸ و ۲۰ تهران در برنامه‌ای عملیاتی ۱۴۳ حلقه چاه را از رده خارج می‌کنیم.

وی ادامه داد: برای مواقع بحرانی نیز ۷۵۰ منبع ذخیره احداث کرده‌ایم که از نزولات آسمانی در ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته استفاده می‌شود و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این منابع را به هزار مورد افزایش دهیم.

مختاری افزود: پنج سال است که کاشت چمن را ممنوع کردیم و هیچ منطقه‌ای مجاز به توسعه چمن نیست و در این راستا استفاده از گونه‌های مقاوم به کم‌آبی در اولویت قرار گرفته و درختچه‌های مقاوم و درخت‌های سایه‌انداز جایگزین شده است.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما