رقابت شنیدنی قصه‌گوهای یزدی آغاز شد

اقتصاد ۱۰۰ - ۹۹ قصه‌گو به مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان یزد راه یافته و از امروز تا پایان هفته به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

رقابت شنیدنی قصه‌گوهای یزدی آغاز شد

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد ۱۰۰، عالیه قوامی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: ۹۹ قصه‌گو به مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان یزد راه یافته و از امروز تا پایان هفته به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

قوامی با اعلام این خبر افزود: مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی  در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری کانون و از عصر امروز یکشنبه شروع به کار کرد.

وی ادامه داد: این جشنواره در بخش‌های زنان و مردان، دختران و پسران، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها،قصه‌گویی نودثانیه‌ای،پادکست و زبان اشاره برگزار می‌شود و بخش‌های پادکست و نودثانیه‌ای مستقیم به تهران ارسال و در مرکز داوری خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: در هر بخش سه نفر برتر انتخاب و برای شرکت در مسابقات منطقه‌ای معرفی خواهند شد و جمعاً ۱۸ نفر در مرحله استانی انتخاب و معرفی می‌شوند.

قوامی ادامه داد: مسابقات در دو قسمت آیینی سنتی و ملی برگزار می‌شود و از دورترین نقاط استان تا هر شهرستان مرحله اول برگزار و آثار ارسالی که ۲۳۰ قصه بود داوری و ۹۹ قصه به مرحله استانی راه یافت و تا پایان این هفته رقابت‌های استانی ادامه خواهد داشت و روز پنجشنبه این هفته نیز اختتامیه مرحله استانی خواهد بود. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: قصه‌گویی جهان مشترک و گفت‌وگوی تمام انسان‌هاست. ما باید این زبان را ترویج دهیم و هدف از برگزاری این جشنواره ترویج قصه‌گویی در بین اقشار و سنین مختلف جامعه است.

گفتنی است در اولین روز بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مرحله استانی جمعی از دانش آموزان، مربیان و کارشناسان کانون استان یزد حضور داشتند.

انتهای پیام/

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما