جریمه کنسلی بلیت هواپیما چقدر است؟

اقتصاد ۱۰۰ - آیا تا کنون برای شما پیش آمده که مجبور شوید سفر هوایی خود را لغو کنید؟ در این صورت آیا می‌دانید چطور می‌توانید بخشی از ضرر و زیان این کنسلی را دریافت کنید و چقدر باید جریمه دهید.

جریمه کنسلی بلیت هواپیما چقدر است؟

به گزارش گروه حمل و نقل اقتصاد ۱۰۰، آیا تا کنون برای شما پیش آمده که مجبور شوید سفر هوایی خود را لغو کنید؟ در این صورت آیا می‌دانید چطور می‌توانید بخشی از ضرر و زیان این کنسلی را دریافت کنید و چقدر باید جریمه دهید.

بلیت سفرهای هوایی این مزیت را دارند که بعد از کنسل کردن سفر خود بخشی از پول بلیت خود را دریافت کنید.

البته اگر بلیت شما چارتری باشد شرایط اندکی متفاوت است و ممکن است پول بلیت شما سوخت شود اما در موارد دیگر بسته به ایرلاین صادرکننده بلیت و کلاس بلیت هواپیما می‌توانید با کسر میزانی جریمه مابقی پول خود را دریافت کنید.

تأخیر هواپیما

اما شرایط دیگری هم وجود دارد که می‌توانید پول بلیت خود را استرداد کنید.

طبق قوانین تعریف شده سازمان هواپیمایی کشوری، تأخیر بیشتر از دو ساعت و یا باطل شدن پرواز می‌تواند باعث شود تا شما بتوانید خسارت خود را دریافت کنید. همچنین شرایط جوی نامناسب، نقص فنی هواپیما و غیره نیز می‌توانند چنین حقی را برای شما ایجاد کنند.

جریمه لغو بلیت

میزان جریمه کنسلی کاملاً بستگی به ایرلاین برگزارکننده، شناسه نرخی و زمان استرداد بلیت هواپیما دارد.

پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه کنسلی و مبلغ کارمزد انتقال وجه از قیمت بلیت کسر می‌شود و باقی‌مانده مبلغ به حساب مسافر واریز خواهد شد.

البته در استرداد بلیت، این نکته را هم در نظر داشته باشید که هر چقدر زودتر به استرداد بلیت اقدام کنید میزان جزیمه‌ بلیت شما کمتر است و دردسری کمتری برای بازگشت پولتان خواهید داشت.

کنسل کردن بلیت هواپیما چارتر

در این مورد میزان جریمه و مبلغ استرداد موضوع کاملاً وابسته به شرکت چارترکننده پرواز است. شما در این شرایط با جریمه از پیش تعیین شده‌ای روبرو نیستید که بتوانید با قطعیت از چند و چون آن، مطمئن باشید. در این شرایط بسیاری از شرکت‌ها در مورد کنسل کردن بلیت‌ها از پرداخت بخشی از پول بلیت خودداری می‌کنند اما در برخی از شرایط بسته به این‌که چه زمانی کنسلی را اعلام کرده باشید، جریمه و جزئیات آن، نزد شرکت‌های چارترکننده پروازها متفاوت خواهد بود.

استرداد پول بلیت‌های خارجی

استرداد بلیت‌ هواپیمای خارجی نسبت به پروازهای داخلی قوانین سخت‌گیرانه‌تری دارد و شما باید از ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت قبل از پرواز، درخواست استرداد بلیت خود را ثبت کنید تا بتوانید مبلغی از هزینه‌ بلیت هواپیما را پس بگیرید. البته استرداد بلیت‌های خارجی توسط ایرلاین‌های مختلف قوانین مختلفی دارد و شما می‌توانید از وب‌سایت هر ایرلاین، میزان نرخ جریمه هر بلیت را به‌صورت آنلاین مشاهده کنید.

بیشترین جریمه به کدام بلیت تعلق می‌گیرد؟

در بسیاری از موارد افراد سعی می‌کنند تا بلیت خود را به‌صورت رفت‌وبرگشت تهیه کنند تا هزینه‌ی کمتری را بابت خرید بلیت هواپیما چارتر بپردازند. در این شرایط دقت داشته باشید که میزان جریمه‌ بلیت‌های رفت‌وبرگشت متفاوت از دیگر بلیت‌هاست و دارای بالاترین نرخ جریمه یا هزینه کنسلی است.

جریمه کنسلی بلیت نوزاد

در آخر مژده مژده، از آنجا که در پرواز صندلی به نوزاد اختصاص داده نمی‌شود، بلیت نوزاد بدون جریمه کنسل می‌شود.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما