خداحافظی آیفون ۱۵ با طراحی تخت؛ آیا اندرویدی‌ها مجددا کپی خواهند کرد

اپل ممکن است از سال دیگر با طراحی جعبه‌شکل و تخت آیفون 14 خداحافظی کند و فرم جدیدی را به آیفون 15 بیاورد.

خداحافظی آیفون ۱۵ با طراحی تخت؛ آیا اندرویدی‌ها مجددا کپی خواهند کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام،یکی از کاربران سرشناس توییتر با نام کاربری ShrimpApplePro به تازگی این موضوع را مطرح کرده است که اپل در طراحی بدنه پشتی آیفون ۱۵ از لبه‌های تیز و طراحی تخت صرف نظر خواهد کرد و این گزینه، جای خود را به لبه‌های منحنی شکل خواهد داد، اما این انحنا از سمت قسمت نمایشگر نخواهد بود!

به این ترتیب اولین محصولی که ذهن ما به سمتش حرکت خواهد کرد، آیفون 5C خواهد بود. این گوشی هوشمند از قسمت لبه‌های منتهی به پشت بدنه با انحنا همراه بود و در جهت مقابل، زمانی که به قسمت منتهی به نمایشگر می‌رسد، اثری از انحنا نبوده و لبه تیز را شاهد هستیم.

اما از سوی دیگر ممکن است کوپرتینویی‌ها طراحی جدید و چیزی شبیه به پیکسل یا پیکسل ۲ گوگل را در ذهن خود داشته باشند. اگر به خاطر داشته باشید، نخستین مدل پیکسل در کناره بدنه از طراحی تخت برخوردار بود و این قسمت تخت زمانی که به پشت بدنه می‌رسید، با یک انحنای کم همراه بود که چیزی شبیه به قالب صابون را در خاطر ما زنده می‌کرد. مطمئنا این توضیحات آنچنان که باید و شاید دقیق نیست و تصویر زیر می‌توانید به خوبی این موضوع را به نمایش بگذارد.

این زبان طراحی اگر روی آیفون ۱۵ اجرا شود، حالت تخت کناره نسل‌های پیشین را با خود به همراه داشته و لبه‌های منحنی نیز گرفتن این محصول در دست را بسیار آسان‌تر و راحت‌تر خواهد کرد.

اگر به تصویر زیر نگاه کنید، می‌بینید که اپل هر چند نسل یک بار، به زبان طراحی گذشته در آیفون‌ها بازگشته است. به این ترتیب محصولات زیر از زبان طراحی یکسان برخوردار بودند:

  • آیفون۶، آیفون ۷ و آیفون ۸
  • آیفون X، آیفون XS و آیفون ۱۱
  • آیفون ۱۲، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴

پس اگر آیفون 6S را کنار بگذاریم (که عمدا در دسته بندی بالا آن را کنار گذاشتیم)، می‌بینیم که هر ۳ سال یک بار زبان طراحی آیفون‌ها تغییر پیدا کرده است. به این ترتیب در آیفون ۱۵ می‌توانیم انتظار تغییرات در حوزه طراحی را داشته باشیم.

اگر از جمله کاربران آیفون باشید،‌ مطمئنا می‌دانید که ابعاد نمایشگر این محصول رفته رفته بزرگ‌تر شده و وزن آن نیز سنگین‌تر شده است. یکی از دلایل این موضوع، استفاده از استیل ضد زنگ است که باعث می‌شود وزن نهایی دیوایس افزایش پیدا کند. 

حالا که صحبت از وزن به میان آمد، طبق شایعات اپل در نظر دارد تا از متریال تیتانیوم در آیفون ۱۵ اضافه کند که در مقایسه با استیل از وزن کمتری برخوردار بوده، اما همچنان در مقایسه با آلومینیوم سنگین‌تر خواهد بود. البته بعید به نظر می‌رسد که تمامی مدل‌ها میزبان این تغییر بوده و به این ترتیب تنها نسخه‌های پرو به بدنه‌ای از جنس تیتانیوم مجهز خواهند بود.

اگر به خاطر داشته باشید، آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۰ با طراحی تخت همراه بود و سازندگان محصولات اندرویدی در مدت کوتاهی زبان طراحی آن را کپی برداری کرده و روی محصولات خود قرار دادند. این اتفاق به هیچ عنوان جای تعجب ندارد، اما مطمئنا باعث خوشحالی کاربران نخواهد بود.

از آن جا که پیشرفت و بهبود گوشی‌های هوشمند در نهایت به نفع خریداران است، لذا این که کدام شرکت از محصولات رقیب خود کپی برداری می‌کند موضوع آنچنان مهمی نخواهد بود. اما معمولا طراحان اپل بیشتر به نیاز کاربران توجه می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا تولید کنندگان محصولات اندرویدی از این موضوع استفاده (یا سوء استفاده) کنند. به همین دلیل است که انتظار می‌رود کمپانی‌های دیگر مانند سامسونگ، شیائومی و Oppo مجددا دست به تغییراتی زده و دیوایس‌های جدید خود را به گونه‌ای طراحی کنند که به ذائقه کاربران خوش آید.

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما