درز اطلاعات و شماره تلفن 487 میلیون کاربر واتس اپ توسط هکرها و فروش آن

در اخبار جدیدی که با تازگی منتشر شده هکرها ادعا کرده‌اند که بخش عظیمی از اطلاعات کاربران واتس اپ را به سرقت برده‌اند و برای فروش در دسترس قرار داده‌اند. این خبر که اولین بار در یک انجمن هکری منتشر شده توسط منابع متعدد تایید شد و احتمالا ادعای این افراد درست است و به نظر می‌رسد آن‌ها یک پایگاه داده بروز شده در 2022 را با 487 میلیون شماره تلفن همراه که مربوط به 84 کشور است بدست آورده‌اند.

درز اطلاعات و شماره تلفن 487 میلیون کاربر واتس اپ توسط هکرها و فروش آن

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،این می‌تواند به این معنا باشد که تقریبا یک چهارم از دو میلیارد کاربرد واتس اپ در معرض برخی خطرات قرار گرفته‌اند. در همین راستا گفته می‌شود که اطلاعات بیش از 32 و 11 میلیون کاربر، به ترتیب مربوط به ایالات متحده و بریتانیا است و در این میان دیگر کشورها نیز وجود دارند.

در همین رابطه مصر با 45 میلیون، ایتالیا با 35 میلیون، عربستان با 29 میلیون، فرانسه با 20 میلیون و ترکیه و روسیه به ترتیب با 20 و 10 میلیون کشورهای دیگری هستند که اطلاعات تماس کاربران واتس اپ آن‌ها لو رفته است. در همین راستا 301,723 هزار شماره مربوط به ایران نیز لو رفته است.

هکرها ظاهرا اطلاعات واتس اپ را بر اساس هر کشور برای فروش در دسترس قرار داده‌اند و مجموعه داده‌های مربوط به ایالات متحده 7000 دلار عنوان شده است. مورد نگران کننده‌تر گستردگی حجم این اطلاعات است و از آن‌جایی که 2000 شماره برای تایید با وب‌سایت Cybernews به اشتراک گذاشته شده و صلاحیت این اطلاعات تایید شده این به نظر نمی‌رسد که یک وعده پوچ برای تهدید شرکت متا باشد. از این شماره تلفن‌های فاش شده می‌توان در رنج گسترده از خراب‌کاری‌های سایبری از جمله اخاذی، فیشینگ، جعل هویت و بازاریابی استفاده کرد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما