شکست‌های موبایل سازان معروف جهان در ۲۰۲۳

اقتصاد ۱۰۰ - در سال ۲۰۲۳ اگرچه نقاط درخشان زیادی در صنعت موبایل به وجود آمد و به عنوان مثال فضا برای رقابت با گوشی‌های تاشو سامسونگ وسعت یافت اما گوشی‌های میان رده همچنان مشکل گرما را داشتن و سیاست آپدیت نرم افزاری نیز دستخوش تغییر شد.

شکست‌های موبایل سازان معروف جهان در ۲۰۲۳

به گزارش گروه دانش و فناوری، در زیر به مهمترین شکست‌ها و ناکامی‌های برندهای موبایل در سال ۲۰۲۳ اشاره می‌کنیم.

 

ناکامی برند ناتینگ در توسعه Nothing Chats شکست بزرگی در سال ۲۰۲۳ شد.

با ناتینگ چت قرار بود دارندگان گوشی‌های ناتینگ اجازه استفاده از iMessage اپل را پیدا کنند اما نگرانی‌های امنیتی باعث شکست پروژه شد.

 

اپل آیفون سری ۱۵ را سپتامبر ۲۰۲۳ راهی بازار کرد اما کاربران خیلی زود با داغ شدن بیش از حد مدل‌های پرو مواجه شدند.

اگرچه اپل با آپدیت توانست مشکل را حل کند اما شکست بزرگی برای این کمپانی در دنیای موبایل در سال ۲۰۲۳ ثبت شد.

 

درگیری حقویی کمپانی BBK، صاحب برندهایی مانند اوپو و ویوو با نوکیا در اروپا باعث شد تا ضرر بزرگی نصیب کمپانی چینی شده و از فروش در بازار اروپا محروم شود.

 

آنر اولین تاشو خود را رونمایی کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت اما خبر داد که مدل Magic V2 در سال ۲۰۲۴ راهی بازار می‌شود که این خبر باعث ناامیدی در بازار موبایل و عرضه موفق وان پلاس اوپن در بازار جهانی شد.

 

اغلب برندهای بزرگ آپدیت‌های نرم افزاری را طولانی‌تر کرده اما برندهای مانند سونی، ایسوس، پوکو، تی سی ال و زد تی ئی ناامیدکننده وارد عمل شده و به تعهدات خود در به روزرسانی نرم افزاری عمل نکردند.

 

گوگل هنگام رونمایی از تبلت پیکسل، اسپیکر همراهی را معرفی کرد که با قرار دادن تبلت روی آن به صفحه نمایش هوشمند تبدیل می‌شود اما بعدا معلوم شد بدون تبلت ارزشی ندارد و در واقع یک اسپیکر مرده است که ۱۲۹ دلار اضافی برایش می‌پردازید.

 

ظاهرا گوشی پیکسل ۸ پرو سنسور دما در پشت خود دارد و این موضوع در ویدئوهای تبلیغاتی نشان داده شد.

اما بعدا معلوم شد کلا حقه بوده و معلوم شد گوشی ۱۰۰۰ دلاری هیچ دمایی را به درستی نشان نمی‌دهد و در واقع کلک تبلیغاتی برای فروش بوده، هرچند گوگل بعد از آبروریزی اعلام کرد با FDA برای گرفتن تاییدیه در حال همکاری است!

 

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما