انتخاب تلسکوپ جیمز وب و موشک SLS به عنوان اختراعات برتر توسط TIME

تلسکوپ فضایی جیمز وب و سیستم موشکی جدید ناسا SLS به تازگی به عنوان اختراع های برتر سال 2022 مجله تایم در نظر گرفته شده‌اند. ناسا همکاری بین‌المللی برای توسعه وب را با کمک آژانس فضایی اروپا و کانادا رهبری کرد و موشک SLS قدرت‌ترین موشک جهان که برای ماموریت‌های سفر به مریخ و ماه طراحی شده اخیراً به تازگی اولین مرحله ماموریت آرتمیس را با موفقیت پس از تاخیرهای طولانی انجام داد.

انتخاب تلسکوپ جیمز وب و موشک SLS به عنوان اختراعات برتر توسط TIME

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،در همین راستا Mike Menzel مهندس مسئول سیستم ماموریت جیمز وب اظهار کرده طراحی این تلسکوپ فضایی برای دیدن اولین نورهای ساطع شده در کیهان انجام شده و این مهندس همچنین اذعان کرد که پس از دیدن اولین تصاویر و متوجه شدن قابلیت‌های جیمز وب بسیار شگفت زده شده است.

مجله TIME تلسکوپ وب را به عنوان بهترین اختراع در رده طراحی معرفی کرده است. موشک SLS ناسا نیز در اولین آزمایش پروازی خود هفته پیش 16 نوامبر پرتاب شد تا فضاپیمای بدون سرنشین Orion را به مدار ماه ببرد و پس از آن به زمین برگرداند. SLS تنها موشکی است که می‌تواند انسان‌ها را با کمک فضاپیمای اوریون همراه با منابع مورد نیاز به ماه و یا حتی فراتر از آن ارسال کند.

 

مجله تایم در همین رابطه موشک SLS را به عنوان بهترین اختراع تجربی جهان معرفی کرده است. John Honeycutt مدیر برنامه SLS ناسا در آلاباما گفت که سیستم موشکی SLS برترین موشکی است که از زمان Saturn V ساخته شده و طراحی خلاقانه این موشک به آن قابلیت حمل محموله‌های سنگین را برای ماموریت‌های پیچیده ارسال فضانوردان به ماه و مریخ فراهم می‌کند.

تلسکوپ وب در 25 دسامبر 2021 از فرانسه پرتاب شد و پس از پرتاب تصاویر فوق‌العاده‌ای را از کیهان منتشر کرد. این تلسکوپ که به عنوان اختراع برتر 2022 در بخش طراحی مجله تایم معرفی شده موفق به دیدن کهکشان‌های اولیه شده و حتی در منظومه شمسی نیز مشاهدات جالی را ثبت کرده است. موشک پیشرفته SLS با مشارکت بیش از 1000 شرکت در 45 ایالت آمریکا ساخته شده و پیمانکاران اصلی این پروژه شامل بوئینگ، Northrop Grumman و Aerojet Rocketdyne می‌شود.

در حال حاضر، ناسا و شرکای صنعتی آن در حال ساخت موشک برای چهار ماموریت دیگر آرتمیس هستند. تمامی مراکز ناسا در ماموریت‌های آرتمیس که قرار است دوره‌ی جدیدی از اکتشافات را در اعماق فضا توسط انسان آغاز کنند نقش داشته‌اند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما