جزئیات جدیدی از هدست Mirror Lake متا فاش شد؛ ارائه ویژگی‌های شبیه اپل ویژن پرو

اقتصاد ۱۰۰ - متا در این هدست از یک سیستم عبور معکوس تصویری استفاده کرده که مانند ویژگی Eyesight در ویژن پرو باعث نمایش چشمان کاربر می‌شود.

جزئیات جدیدی از هدست Mirror Lake متا فاش شد؛ ارائه ویژگی‌های شبیه اپل ویژن پرو

به گزارش گروه دانش و فناوری، متا سال گذشته هدست واقعیت مجازی پیشرفته‌ای با نام رمز «Mirror Lake» را معرفی کرد که همچنان درحال ساخت است. اکنون تصویری از شکل ظاهری آن در قالب یک رندر منتشر شده که جزئیات بیشتری درباره هدست آینده متا ارائه می‌کند که ظاهراً برخی ویژگی‌های آن با ویژن پرو مشترک خواهد بود.

تصویر جدید توسط «داگلاس لانمن»، مدیر تحقیقات سیستم‌های نمایشگر متا، در جریان سخنرانی‌اش در «دانشگاه آریزونا» نمایش داده شده است. ویژگی که احتمالاً در نگاه اول توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، باریک و سبک‌بودن هدست است. یکی از بزرگ‌ترین شکایات نسبت به هدست‌های واقعیت مجازی، حجم و وزن بسیار زیاد آن‌ها بوده است و به‌نظر می‌رسد که متا با Mirror Lake به این دو موضوع نیز توجه کرده باشد.

ویژگی شبیه به ویژن پرو هدست متا

از نظر ظاهر و طراحی، این هدست بیشتر شبیه به عینک‌های اسکی به‌نظر می‌رسد تا هدست‌هایی مانند ویژن پرو اپل که تاکنون معرفی شده‌اند. در این هدست نه‌تنها صورت کاربر از کنار دستگاه قابل مشاهده است (یعنی هوا می‌تواند آزادانه در جریان باشد)، بلکه از یک سیستم عبور معکوس تصویری (تصویر زیر) نیز استفاده شده که درست مانند ویژگی Eyesight در ویژن پرو باعث نمایش چشمان کاربر می‌شود.

هدست‌های واقعیت مجازی قدیمی‌تر از اپتیک‌های انکساری یا لنزهای با فاصله استفاده می‌کنند، اما نسل‌های جدید، ازجمله Quest 3 متا و ویژن پرو اپل دارای لنزهای پنکیک هستند که مسیر نور را کوتاه می‌کنند. متا در Mirror Lake از لنزهایی استفاده خواهد کرد که HoloCake نام دارد و بسیار نازک هستند و با وجود سیستم کاملاً الکترونیکی وریفوکال (چندکانونه)، کاربران حتی بدون لنزهای پزشکی نیز قادر به استفاده از آن هستند.

درنهایت باید اشاره کرد که این اطلاعات براساس رندرها و اولین جزئیات هدست متا منتشر شده‌اند و این دستگاه هنوز با قفسه فروشگاه‌ها فاصله بسیار زیادی دارد. بااین‌حال، گزارش حاضر ایده‌های متا و مارک زاکربرگ درزمینه واقعیت مجازی را به‌خوبی نشان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما