سخنگوی متا شایعات درباره تصمیم مارک زاکربرگ برای استعفا را رد کرد

سخنگوی متا گزارشی را رد کرده که مدعی بود مارک زاکربرگ می‌خواهد سال آینده از مدیرعاملی این غول دنیای فناوری کناره‌گیری کند.

سخنگوی متا شایعات درباره تصمیم مارک زاکربرگ برای استعفا را رد کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از دیجیاتو، دیروز شایعه شد که مارک زاکربرگ می‌خواهد سال آینده از سمت مدیرعاملی شرکت متا استعفا کند. البته طبق گزارش مربوطه این تصمیم قرار نبود تأثیری بر تلاش‌های این شرکت در زمینه متاورس داشته باشد. اما حالا سخنگوی متا این شایعه را رد کرده است.

«اندی استون»، سخنگوی شرکت متا در توییتی در واکنش به گزارش وب‌سایت TheLeak درباره تصمیم مارک زاکربرگ برای کناره‌گیری از این شرکت در توییتی این ادعا را رد کرد. او توضیح بیشتری در این زمینه منتشر نکرده است.

وب‌سایت TheLeak دیروز به نقل از منابع داخلی در متا مدعی شد که میلیاردر 38 ساله این شرکت قرار است صندلی مدیرعاملی را ترک کند. این گزارش در شرایطی که متا با افت چشمگیر ارزش سهام خود روبه‌رو شده و همین اتفاق ارزش ثروت شخصی زاکربرگ را هم کاهش داده است، چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسید.

منتقدان مارک زاکربرگ احتمالاً ناامید شدند

بسیاری از تحلیلگران و سرمایه‌گذاران مارک زاکربرگ را عامل سقوط متا می‌دانند و از تمرکز افراطی او بر متاورس گلایه دارند. ارزش سهام این غول شبکه‌های اجتماعی در طول سال جاری میلادی حدود 70 درصد کاهش پیدا کرده است.

چند هفته پیش «برد گرستنر» از شرکت سرمایه‌گذاری Altimeter Capital که صدها میلیون دلار سهم متا دارد، در نامه‌ای سرگشاده به مارک زاکربرگ گفته بود که سرمایه‌گذاران در حال از دست دادن اعتماد خود به این شرکت هستند و بهتر است او از تمرکز افراطی روی متاورس دست بردارد.

براساس گزارش‌های مالی متا، واحد Reality Labs که در زمینه متاورس و هدست‌های واقعیت مجازی این شرکت فعالیت می‌کند، از سال 2019 تاکنون بیش از 30 میلیارد دلار زیان به بار آورده است. بعضی از مدیران ارشد متا انتظار دارند که این ضررها بیشتر شوند چون به نظر نمی‌آید که زاکربرگ قصد داشته باشد سرعت سرمایه‌گذاری در این واحد را کمتر کند.

این شرکت حالا به تعدیل نیروی گسترده مشغول شده و می‌خواهد هزاران کارمند خود را اخراج کند.

 

 

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما