نتایج بنچمارک پردازنده نسل چهاردهم مخصوص لپ‌تاپ اینتل Core Ultra 5 135H افشا شد

اقتصاد ۱۰۰ - نتایج بنچمارک پردازنده 14 هسته‌ای اینتل Meteor Lake Core Ultra 5 135H از پایگاه‌ داده‌های گیک‌بنچ 5 به بیرون درز پیدا کرده است.

به گزارش گروه دانش و فناوری، نتایج بنچمارک پردازنده 14 هسته‌ای اینتل Meteor Lake Core Ultra 5 135H در پایگاه‌ داده‌های گیک‌بنچ 5 به بیرون درز پیدا کرده است. امتیازها نشان می‌دهد از لپ‌تا‌پ‌هایی که با این پردازنده به بازار عرضه می‌شوند، چه انتظاری می‌توان داشت.

نتایج بنچمارک حاضر نشان می‌دهد پردازنده 14 هسته‌ای نسل چهاردهم لپ‌تاپ اینتل Core Ultra 5 135H به‌دلیل عملکرد پردازنده اصلی Meteor Lake سریع‌تر از Ryzen 5 7640HS AMD است. این پردازنده درواقع جدیدترین پردازنده CPU Meteor Lake بوده که داده‌های مربوط به آن از طریق پایگاه داده Geekbench 5 منتشر شده است.

این پردازنده با پیکربندی 14 هسته‌ای شامل 2+8+4 هسته از 4 هسته P در کنار 8 هسته E و 2 هسته LP تشکیل شده است. درمجموع، این پردازنده می‌تواند 18 رشته پردازشی یا همان Thread را در کنار مجموعاً 18 مگابایت حافظه کش سطح سه (L3) در اختیار کاربر قرار دهد. نام سازنده یا لپ‌تاپ خاصی که نتایج حاضر از طریق آن به‌دست آمده، منتشر نشده، اما سیستم مربوطه با 16 گیگابایت حافظه LPDDR5 پیکربندی شده است. این دومین تراشه از سری Core Ultra 5 است که تاکنون در گزارش‌ها دیده شده. پیش‌تر پردازنده Core Ultra 5 125H را مشاهده کرده بودیم.

نتایج اولیه بنچمارک پردازنده نسل چهاردهم لپ‌تاپ اینتل

از نظر سرعت کلاک، پردازنده Core Ultra 5 135H سرعت پایه 3.60 گیگاهرتز و کلاک بوست 4.4 گیگاهرتز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته بررسی‌ مربوط به بنچمارک نشان می‌دهد که پردازنده مذکور به‌سختی می‌تواند به بالاترین کلاک بوست خود برسد. درنظر داشته باشید که این نتایج اولیه بوده و هنوز نهایی نشده است.

نتایج بنچمارک نشان می‌دهد این پردازنده از تست‌های تک‌هسته‌ای توانسته است امتیاز 1144 و در تست‌های چندهسته‌ای امتیاز 9587 را کسب کند. گفتنی است در تست‌های تک‌هسته‌ای امتیاز به‌دست‌آمده بسیار کمتر از چیزی است که در پردازنده‌های محبوب فعلی بازار همچون رایزن 5 7640HS و Core i5-13500H به‌دست آمده است. اما زمانی که تست‌های چندهسته‌ای موردتوجه قرار گیرد، این پردازنده می‌تواند از رایزن 5 7640HS نیز جلوتر برود.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما