لایحه عفاف و حجاب تصویب شد: وزارت ارتباطات باید از کسب‌وکارها، بازی‌ها و پلتفرم‌های مروج حجاب حمایت کند

اقتصاد ۱۰۰ - لایحه حجاب و عفاف سه تکلیف را بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گذاشته است.

لایحه عفاف و حجاب تصویب شد: وزارت ارتباطات باید از کسب‌وکارها، بازی‌ها و پلتفرم‌های مروج حجاب حمایت کند

به گزارش گروه دانش و فناوری، نمایندگان مجلس با اجرای آزمایشی سه‌ساله لایحه حجاب و عفاف موافقت کردند. در این لایحه به وزارت ارتباطات تکلیف شده است ه فضای ایمن را برای خانواده‌ها در فضای مجازی توسعه دهد. همچنین این وزارتخانه بایستی از کسب‌وکارها، تولید بازی و پلتفرم‌های مروج حجاب حمایت کند.

لایحه «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از سلامت اجتماعی» در ماده 22 تکالیفی را برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین کرده است.

طبق این لایحه، وزارت ارتباطات بایستی از کسب‌وکارها، تولید بازی‌های رایانه‌ای و پلتفرم‌های مروج حجاب حمایت کند.

منظور از ترویج حجاب نیز ارائه محصولات و ملزومات حجاب مطابق با سبک زندگی اسلامی خانواده‌محور و ارائه فرهنگ عفاف و حجاب در فضای مجازی عنوان شده است.

وظایف وزارت ارتباطات در لایحه عفاف و حجاب

این وزارتخانه همچنین وظیفه دارد تا تحت نظارت شورای‌عالی فضای مجازی، به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات براساس مصوبات مجلس و شورای‌عالی فضای مجازی، سرعت ببخشد.

همچنین باید زمینه توسعه فضای ایمن، سالم و مفید خانواده‌محور برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان در فضای مجازی با رعایت فرهنگ عفاف و حجاب، توسط وزارت ارتباطات فراهم شود.

این وزارتخانه آخرین‌بار برای ایجاد فضای مجازی سالم کودک و نوجوان، دست به فعال‌سازی اجباری SafeSearch موتورهای جستجو زد و 85 میلیون کاربر ایرانی را کودک حساب کرد؛ محدودیتی که به نظر کارشناسان می‌تواند موجب کاهش محسوس کیفیت اینترنت شود.

گفتنی است لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از سلامت اجتماعی مطابق اصل 85 قانون اساسی در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مورد بررسی قرار گرفت. هفتم مردادماه سال جاری، گزارش نهایی کمیسیون به هیئت‌رئیسه مجلس ارجاع و امروز برای اجرای آزمایشی در مجلس به رأی گذاشته شد.

نمایندگان مجلس نیز با 152 رأی موافق و 34 رأی مخالف، با اجرای آزمایشی سه‌ساله این لایحه موافقت کردند. لایحه عفاف و حجاب درصورت تأیید شورای نگهبان اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما