۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند

اقتصاد ۱۰۰ - یک فضاپیمای سایوز روسی حامل سه فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید.

۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند

به گزارش گروه دانش و فناوری، اتصال یک فضاپیمای سایوز به ایستگاه فضایی بین‌المللی روز گذشته در ساعت ۲:۵۳ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی ۲۲:۲۳ به وقت تهران رخ داد.

این فضاپیمای روسی که دو فضانورد روس و یک فضانورد ناسا را حمل می‌کرد، تقریبا سه ساعت پس از پرتاب به مقصد رسید که به نوبه خود سفری سریع به حساب می‌آید.

این سایوز که MS-24 نامیده می‌شود در حالی به ایستگاه فضایی متصل شد که در فاصله‌ ۲۶۰ مایلی (۴۱۸ کیلومتری) بالاتر از شرق قزاقستان پرواز می‌کرد. مسافران سایوز MS-۲۴ لورال اوهارا (Loral O'Hara) از ناسا و اولگ کونوننکو (Oleg Kononenko) و نیکولای چاب (Nikolai Chub) ازروسکاسموس بودند.

حدود دو ساعت بعد از اتصال، دریچه‌های بین سایوز و ایستگاه فضایی بین‌المللی باز شد و سه فضاپیما در این آزمایشگاه مداری شناور شدند.

اوهارا، کونوننکو و چاب به هفت فضانورد دیگر حاضر در ایستگاه فضایی پیوستند. دو فضانورد روس یک ماموریت یک ساله در ایستگاه فضایی بین المللی را آغاز کرده‌اند، در حالی که اوهارا شش ماه دیگر به خانه بازخواهد گشت.

اوهارا و چاب تازه کار هستند، اما کونوننکو بسیار با تجربه است. این فضانورد پیش از پرتاب اخیر طی چهار ماموریت ۷۳۶ روز را در مدار گذرانده بود. کونوننکو در طول مدت اقامت یکساله خود، رکورد بیشترین زمان حضور در فضا که ۸۷۸ روز است و در حال حاضر در اختیار همکار فضانوردش گنادی پادالکا (Gennady Padalka) است، خواهد شکست.

انتهای پیام

 

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما