رنج‌روور کلاسیک لوناز با پیشرانه‌ی برقی معرفی شد

تقریباً دو سال پیش، یک شرکت انگلیسی به نام لوناز (Lunaz) اعلام کرد که قصد دارد مدل‌های الکتریکی از رنج‌روورهای کلاسیک را بسازد. در سری اول عرضه‌ی این محصول، شرکت لوناز تنها ۵۰ دستگاه از روورهای کلاسیک با موتور برقی را تولید کرد و آن را با قیمت بسیار بالای ۳۲۶ هزار دلار در اختیار مشتریان و علاقه مندان قرار داد. آن طور که به نظر می‌رسد، این شرکت مشکلی با فروش رنج‌روورهای کلاسیک برقی خود نداشته و اخیراً هم از دو مدل جدید Country و Town رنج‌روور‌های کلاسیک بازسازی شده با پیشرانه‌ی برقی رونمایی کرده است.

رنج‌روور کلاسیک لوناز با پیشرانه‌ی برقی معرفی شد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از دیجی کلا مگ،مدل Country رنج‌روور کلاسیک لوناز مجهز به پیشرانه‌ی برقی با رنگ بدنه‌ی آبی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. این خودروی بدون سقف مجهز به قوای محرکه تمام برقی بوده که قادر به تولید ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن‌متر گشتاور است و این قدرت را به هر دو محور این خودرو منتقل می‌کند. قدرت تولیدی این پیشرانه به طور قابل توجهی از موتور هشت سیلندر فابریک رنج‌روور کلاسیک دهه ۱۹۷۰ بیشتر است.

لوناز برای اینکه سیستم ترمز این خودروی غول‌پیکر بتواند آن را متوقف کند، در مدل Country رنج‌روور از سیستم ترمز شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب استفاده کرده است. علاوه بر این، رنج‌روور کلاسیک لوناز مجهز به سیستم بازیابی انرژی حاصل از نیروی ترمز شده تا انرژی حاصل از آن در باتری‌ها ذخیره شود و این خودرو مسافت بیشتری را بتواند طی کند.

این خودروساز انگلیسی نسبت به شرکت‌های دیگری که خودروهای نوسالژیک را بازسازی می‌کنند، در کابین این رنج‌روور کلاسیک بازطراحی شده تغییرات بسیار بیشتر و زیباتری اعمال کرده است. داشبورد این خودرو از طراحی مدرن و سبک جذابی بهره می‌برد و روی آن کلیدهایی کاستوم که درون یک تریم چوبی قرار گرفته‌اند، بسیار خودنمایی می‌کنند.

در بخش پشت راننده و سرنشین جلو، حداکثر شش سرنشین قرار می‌گیرند و کف این بخش از چوب گردو به رنگ موکا ساخته شده است. باید اشاره کنیم که شرکت لوناز به اندازه‌ی کافی دست مشتریان و علاقه مندان این خودرو را برای شخصی‌سازی و تغییر تریم کابین این رنج‌روور کلاسیک برقی باز گذاشته و از این بابت هیچ محدودیتی وجود ندارد.

طبق اعلام این شرکت خودروسازی، حدود ۷۰ درصد مشتریان مدل Town رنج‌روور کلاسیک مجهز به موتور برقی لوناز را سفارش می‌دهند که برمبنای پلتفرم لانگ رنج‌روور کلاسیک تولید شده است. این مدل از کابین راحت‌تری بهره می‌برد و لوناز روی قابلیت‌های آفرودی و بیراهه‌نوردی این رنج‌روور کلاسیک تمرکز ویژه‌ای کرده است. امکان برداشتن سقف نیز در این مدل دسترس مشتریان قرار دارد تا در صورت تمایل از رانندگی در فضایی باز و بدون سقف لذت ببرند. مدل Town رنج‌روور کلاسیک لوناز بدنه‌ای قرمز رنگ دارد.

لوناز درون کابین این خودرو نیز تجهیزات و امکانات بسیار پیشرفته‌ای نظیر نمایشگر ۶ اینچی برای سیستم مالتی مدیا با درگاه اپل کار پلی، سیستم صوتی با توان ۱۳۰۰ وات، جالیوانی با گرمکن و سردکن، پد شارژ بدون سیم گوشی هوشمند و یخچال را به مشتریانش ارائه می‌دهد. شاید برایتان جالب باشد که ساخت هر یک از مدل‌های رنج‌روور کلاسیک الکتریکی حدود ۵۰۰۰ ساعت زمان می‌برد، بنابراین نباید انتظار داشته باشید که این خودرو با قیمتی ارزان روانه‌ی بازار شود.

قیمت پایه رنج‌روور کلاسیک لوناز با پیشرانه‌ی برقی از حدود ۲۸۶ هزار دلار آغاز می‌شود و در صورت سفارشی‌سازی قطعات آن این قیمت طبیعتاً افزایش پیدا خواهد کرد. مشتریان و علاقه مندان از همین اکنون می‌توانند مدل مورد نظر خود را سفارش دهند و احتمالاً خودروی خود را در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۳ تحویل خواهند گرفت. نمایندگی‌های این شرکت، دیگر خودروهای کلاسیک بریتانیایی مانند استون مارتین DB6 و جگوار XK120 نیز به مشتریان تحویل می‌دهند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما