جلسه فوق‌سرّی «ناسا» برای بررسی وضعیت کشف بیگانگان فضایی

اقتصاد ۱۰۰ - یکی از دانشمندان سازمان فضایی «ناسا» فاش کرد این سازمان در یک جلسه فوق‌سرّی این مساله را بررسی کرده که در صورت پیداشدن حیات روی یک سیاره دیگر توسط تلسکوپ «جیمز وب» چه باید بکند.

به گزارش گروه دانش و فناوری،  دکتر «میشله تالر» اخترفیزیکدان و دستیار مدیر ارتباطات علمی ناسا در نشستی در شهر نیویورک گفت که آنها این احتمال را درنظردارند که تلسکوپ فضایی نیرومند جیمز وب ممکن است اشکال جدیدی از حیات را کشف کند.

تلسکوپ یادشده که در روز کریسمس سال ۲۰۲۱ به فضا پرتاب شد، توسط سازمان ناسا به منظور «کشف اسرار منظومه خورشیدی، نگاهی فراتر به جهان‌های دوردست در پیرامون ستارگان دیگر و تحقیق درباره ساختارهای اسرارآمیز و منشاءهای کیهان ما و جایگاه ما در آن» به ماموریت فضایی اعزام شد.

در این حال «تالر» خاطرنشان کرد که آن اسرار مورد نظر ممکن است شامل پیدا شدن حیات بیگانه نیز باشد.

 

جلسه فوق‌سرّی «ناسا» برای بررسی وضعیت کشف بیگانگان فضایی

 

وی گفت: در واقع ما با SETI (موسسه کاوش برای هوش فرازمینی) کار می‌کنیم. دانشمندان بیشتری در حال جست و جوی فضا برای نشانه‌هایی از تمدن‌های بیگانه هستند. این مقام ناسا خاطرنشان کرد: کنفرانس‌هایی در این خصوص برگزار کرده‌ایم که اگر تلسکوپ جیمز وب اتمسفری یک سیاره در پیرامون یک ستاره دیگر را رصد کند و ما موارد غیرطبیعی را مشاهده کنیم، چه خواهد شد.

اخترفیزیکدان و دستیار مدیر ارتباطات علمی ناسا می گوید نشانه‌های مشکوک ممکن است آلودگی‌هایی در یک سیاره دیگر باشد اما تاکید کرد که ردیابی و شناسایی حیات بیگانه در فضا موضوعی است که دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد و شاید حیات میکروبی روی «زهره» (ونوس)، «مریخ» یا «تایتان» بزرگترین قمر سیاره «زحل» اولین حیات‌های بیگانه‌ای باشد که کشف خواهد شد.

تالر یادآور شد که تلسکوپ ۱۰ میلیارد دلاری جیمز وب که هر روز تصاویر دقیق جدیدی تهیه می‌کند، حجم قابل توجهی از داده‌ها را فراهم می‌سازد.

وی گفت: جیمز وب این توانایی را دارد که در واقع مواد شیمیایی و گازهای موجود در سیارات پیرامون ستاره‌های دیگر را ردیابی کند. ما همین الان این کار را با «وب» کرده‌ایم اما همه سیارات بسیار متفاوت از زمین بوده اند. امیدوارم که در سال جاری شاید بتوانیم یک سیاره بسیار مشابه زمین را پیدا کنیم.

 

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما