مشخصات فنی پلی استیشن ۵ پرو لو رفت؛ تمرکز بیشتر روی گرافیک کنسول

اقتصاد ۱۰۰ - مشخصات فنی پلی استیشن 5 پرو سونی لو رفت. PS5 Pro، نسخه ارتقا یافته کنسول بازی پی اس 5 است که با گرافیکی توانمندتر عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی پلی استیشن ۵ پرو لو رفت؛ تمرکز بیشتر روی گرافیک کنسول

به گزارش گروه دانش و فناوری، از زمان معرفی پلی استیشن ۵ در اواخر سال 2020، شایعاتی در مورد عرضه‌ی نسخه ارتقا یافته به نام PlayStation 5 Pro به‌گوش می‌رسد. شایعات حاکی از آن است که این کنسول ارتقا یافته احتمالاً در اواخر سال 2024 در دسترس قرار گیرد.

برخی از گزارش‌های اخیر جزئیاتی را در مورد مشخصات فنی پلی استیشن 5 پرو سونی فاش کرده‌اند. در یک ویدیوی جدید به این موضوع اشاره شده است که پی‌اس 5 پرو می‌تواند به استفاده از APU مبتنی بر AMD Ryzen Zen 2 ادامه دهد. این گزارش نشان می‌دهد که CPU مبتنی بر Zen 2 دارای 8 هسته و 16 رشته خواهد بود که مشابه PS5 معمولی است.

مشخصات فنی پلی استیشن 5 پرو

مشخصات فنی پلی استیشن ۵ پرو؛ خبری از پردازنده جدید نیست!

هنوز مشخص نیست که چرا سونی تصمیم گرفته است به‌جای استفاده از پردازنده‌ مبتنی‌بر Zen 4، از پردازنده‌ی مشابه مدل استاندارد این محصول که مبتنی‌بر Zen 2 است بهره ببرد. با این حال، اطلاعات فاش شده نشان می‌دهد که سرعت کلاک CPU تا 4 گیگاهرتز افزایش می‌یابد که ممکن است برای رسیدن به هدف FPS مورد نظر کافی باشد. این همچنین نشان می‌دهد که این بار مدل پرو به شدت روی پردازنده گرافیکی متمرکز خواهد شد.

علاوه‌براین، پلی استیشن 5 پرو می‌تواند با افزایش ROP (واحد خروجی رندر)، به لطف 30 پردازنده فعال گروه کاری (60 واحد محاسباتی) وارد بازار شود. مدل پایه PS5 دارای 64 ROP در سیستم است و نسخه پرو احتمالاً با 64، 96 و 128 ROP ارائه شود.

به طور کلی، این بدان معناست که عملکرد گرافیکی بیشتری به PS5 Pro می‌رسد و قدرت عملکرد آن حدود 2 برابر مدل استاندارد خواهد بود. پردازنده‌ی گرافیکی این کنسول با فرکانس ۲۵۰۰ تا ۲۸۰۰ مگاهرتز کار می‌کند که توان گرافیکی آن را به 19.2 ترافلاپس تا ۲۱.۵ ترافلاپس افزایش می‌دهد.

مشخصات فنی پلی استیشن 5 پرو

در جدیدترین گزارش‌ها اطلاعاتی در مورد قیمت پلی استیشن ۵ پرو فاش نشده است. در نهایت، گفته می‌شود که این دستگاه با 16 گیگابایت حافظه GDDR5 عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی پلی استیشن 5 پرو که ذکر شد بر اساس اطلاعاتی است که توسط کانال یوتیوب RedGamingTech منتشر شده و در آینده سونی ممکن است تغییراتی در مشخصات انجام دهد. بنابراین، منتظر اخبار بیشتر در مورد پلی استیشن 5 پرو باشید.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما