ایلان ماسک قابلیت مسدودکردن کاربران را از شبکه اجتماعی ایکس حذف می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - ایلان ماسک می‌گوید استفاده از قابلیت ایکس هیچ توجیه منطقی ندارد و به‌زودی این ویژگی از روی این پلتفرم حذف خواهد شد.

ایلان ماسک قابلیت مسدودکردن کاربران را از شبکه اجتماعی ایکس حذف می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری، ایلان ماسک می‌گوید قابلیت بلاک یا مسدودکردن کاربران در شبکه اجتماعی ایکس از دسترس خارج خواهد شد. البته همچنان می‌توانید در بخش پیام‌های خصوصی (DM) از این ویژگی استفاده کنید. اما به نظر ماسک، استفاده از ویژگی بلاک منطقی نیست و درعوض می‌توان از قابلیت Mute بهره گرفت.

اکانت توییتر باشگاه مالکان تسلا در دره سیلیکون اخیراً در توییتی در صفحه خود از کاربران پرسیده بود که آیا دلیلی وجود دارد که باعث شود بین بلاک و میوت کردن یک کاربر تمایز قائل شوید یا خیر. در پاسخ ایلان ماسک نوشت: « بلاک  به‌عنوان یک قابلیت به‌زودی  حذف  می‌شود – جز در بخش DM.»

مالک توییتر همچنین در توییت دیگری اضافه کرد که استفاده از قابلیت بلاک اصلاً  منطقی به‌نظر نمی‌رسد . «جک دورسی»، بنیان‌گذار توییتر نیز در پاسخ به ماسک تأیید کرد که صرفاً موافق میوت کردن کاربران است.

حذف قابلیت بلاک از ایکس مخالفان خودش را دارد

بااین‌حال، کاربران زیادی نسبت به تصمیم ماسک گلایه کرده‌اند. خیلی از کاربران از طریق قابلیت بلاک، خود را از آزار اسپمرها در امان نگه داشته‌اند. این ویژگی یکی از ابزارهای مدیریت محتوا برای خود کاربران است. البته میوت هم ابزاری با کاربرد مشابه محسوب می‌شود، اما اکانت‌هایی که میوت شده باشند، همچنان می‌توانند پست‌های شما را ببینند و به توییت‌هایتان پاسخ دهند؛ هرچند که شما این توییت‌ها را نمی‌بینید.

از طرفی دیگر، باید ببینیم ایکس چگونه می‌خواهد این ویژگی را از پلتفرم خود حذف کند. برخی کاربران می‌گویند در دستورالعمل‌های  اپل  و  گوگل  توضیحاتی داده شده است که به‌نحوی وجود قابلیت بلاک را در اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی  الزامی  می‌کند.

ماسک در ماه‌های اخیر به‌شکل‌های مختلف بارها مخالفت خود را با استفاده از قابلیت بلاک اعلام کرده بود. او گفته بود که توییتر باید قابلیت بلاک را به نفع یک قابلیت میوت قدرتمندتر کنار بگذارد. او همچنین از وجود فهرست‌های بزرگ بلاک و کارزارهای بزرگ بلاک علیه کاربران مشترک سرویس بلو انتقاد کرده بود.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما